کد خبر: ۱۴۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

دستگیری کلاهبردار رهن و فروش منزل در شیراز

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی میانسال که با درج آگهی دروغ در سایت‌های واسطه‌گر، با عنوان رهن، فروش و اجاره منزل اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ حشمت سلیمانی افزود: در پی شکایت چندین نفر مبنی بر مشاهده آگهی رهن و فروش منزل در یکی از سایت‌های واسطه‌گر و کلاهبرداری از آنها از طریق این آگهی‌ها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: این شهروندان در بازجویی‌های اولیه بیان داشتند که در یکی از سایت‌های واسطه‌گر با یک آگهی تحت عنوان "فروش و یا رهن" منزل برخورد کردند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، او برای انجام مقدمات کار و بستن قرارداد، درخواست واریز مبلغی وجه نقد ‌کرد که پس از واریزآن توسط افراد، این فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس تلفنی آنان نبود.

سلیمانی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

رییس پلیس فتا استان فارس بیان داشت: متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری از سه نفر به مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال با هدف کسب درآمد، اعتراف کرد.

سلیمانی اضافه کرد: متهم به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از شهروندان به دلیل قیمت پایین و به سبب طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغی را واریز نکنند.

سلیمانی همچنین از شهروندان خواست: در خصوص تقاضا از سایت‌های خرید و فروش، دقت کافی داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان