کد خبر: ۱۴۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
یادداشت سیاسی/

آیا حفظ سلامتی رئیس جمهور (حسن روحانی) با حفظ سلامتی 14میلیون دانش آموز تفاوتی دارد؟!!

کمترین انتظارِ موکلین از وکلای خود در خانه ملت؛ وضع قوانینی است که رئیس جمهور، وزرار و همطرازان در سایر قوا پاسخگوی تدابیر و دستورات نادرست خود باشند.
چگونه است که سلامتی رئیس جمهور برای حضور در مجلس شورای اسلامی بمنظور معرفی وزیر پیشنهادی صمت و پاسخگویی به نمایندگان مجلس برای مدت 2 الی 3 ساعت در معرض خطر ویروس کرونا قرار می گیرد، اما سلامتی 14 میلیون دانش آموز بیگناه برای حضور در مدارس به مدت 9 ماه در معرض خطر قرار نمی گیرد؟!!

تنها مجموعه ای که برای حفظ جان انسانها حتی در بدترین شرایط (جنگ نظامی) بدون تعصب و وابستگی سیاسی ، نژادی و... باید وظیفه انسانی خود را انجام دهند جامعه شریف و متعهد پزشکی میباشد.

جای سئوال است که چرا در کمیته ی بهداشت ستاد مبارزه با کرونا برای سلامتی یک نفر (رئیس جمهور) محدودیتِ حضور در مجلسی فراهم می گردد که در آن مجلس تمام دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود، اما برای 14 میلیون انسانِ محدودیت عدم حضور در نظر گرفته نمی شود، آیا اینگونه تفاوت قائل شدن در امر پزشکی، موجب خدشه دارشدن تخصص و شرافت چندین هزار پزشک با شرافتِ کشور نمی گردد؟!!

اینکه رئیس جمهور با اعلام نظر کمیته پزشکی ستاد مبارزه با کرونا برای عدم پاسخگویی به وکلای مردم از حضور در خانه ملت منع میگردد!! جای بسی تاسف و نگرانی برای هر انسان منصفی است که ایشان برای حضور 14میلیون نفر از فرزندان این مرز و بوم که آینده سازان کشور هستند و در محیط هایی مانند سرویس مدارس، وسیله های حمل و نقل عمومی و وضعیت اماکنی که دانش آموزان باید در آنجا تحصیل و در معرض خطرِ شدید ویروس کرونا قرار می گیرند وقعی نمی گذارد و مجوز بازگشایی مدارس و حضور 14 میلیون دانش آموز را به سادگی صادر می کنند؟!!
 تفاوت در حفظ جان انسان های وطن با شخص رئیس جمهور اگر جنبه سیاسی نداشت قطعا" لب به سخن و یا انتقاد گشوده نمی شد، اما چه کنیم که سلامت شهروندان، اقتصاد، اشتغال جوانان و معیشت مردم دستمایه ی بازی های سیاسی قرار گرفته است.
انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قوانینی وضع کنند تا چنانچه به سبب تدبیر و یا دستور نادرستی که از طرف اجزای حاکمیت (( خاصه رئیس جمهور، وزرا و همطرازان آنها در سایرقوا )) صادر و منجر به خسارت به جان و اموال و حیثیت افراد می گردد، پاسخگوی اقدامات و دستورات نادرست خود در حین و بعد از پایان مسئولیت باشند، این کمترین انتظارِی است که موکلین از وکلای خود در خانه ملت دارند. 

1399.06.16
سیروس سجادیان
نظرات بینندگان