کد خبر: ۱۴۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
دردنوشته یکی از فرهنگیان خطاب به متولیان تعلیم و تربیت؛

جناب آموزش و پرورش علیه السلام!

یکی از فرهنگیان دغدغه مند شیراز طی مجموعه نامه ای خلاقانه، مشکلات سیستم آموزشی در دوران کرونایی را خطاب به مسئولان اموزش و پرورش به رشته تحریر در اورده است.
به گزارش شیرازه، یکی از فرهنگیان دغدغه مند شیراز طی مجموعه نامه ای خلاقانه، مشکلات سیستم آموزشی در دوران کرونایی را خطاب به مسئولان اموزش و پرورش به رشته تحریر در اورده است.
جناب آموزش و پرورش علیه السلام!
متن این مجموعه نامه بدین شرح است:

نامه یک:

 جناب آموزش و پرورش علیه السلام!
با سلام

گیریم به فرض محال، مقوله #آموزش به دانش آموزان را، با هزار ترفند و شعبده ی فضای مجازی، نجات دادید!
 بگویید چه فکری برای نجات #پرورش دارید!!
اصلا استراتژی معاونت پرورشی ات در دوران کرونا چیست؟!

نامه۲:

جناب آموزش و پرورش علیه السلام
با سلام 

احتراما به استحضار می رساند، تکنولوژی لوح های فشرده(CD وDVD) اختراع شده است و کاملا به صرفه می باشد و می تواند تمام فیلمهای آموزشی و تمرینات درسی و... را در خود جای دهد‼️ 

لذا لازم نیست به بهانه کرونا، دانش آموزان بی پناه را در فضای مجازی ولنگار و آلوده، هُل دهید و چاره را از خانواده های بیچاره ی آنها بگیرید 
و گرهی بر گره های دیگر تربیتی و اقتصادی خانواده ها بزنید!!

پ ن: کافیست به مدارس بخشنامه  کنید که تمامی محتواهای آموزشی  کتابها را توسط معلمین همان مدرسه آماده کرده و روی لوح فشرده به دانش آموزان ارائه دهند نه نیازی به تبلت و  موبایل است نه دردسرهای اینترنت!

نامه۳:

جناب آموزش و پرورش علیه السلام!
با سلام 

احتراما به استحضار میرساند تعیین #استراتژی و #راهبرد وظیفه شماست‼️
اینکه مدارس از بستر اینترنت و موبایل استفاده حداکثری کنند یا استفاده حداقلی و در حد ضرورت، یک استراتژی مهم است، که در صورت عدم تعیین آن، نسلی را به سمت پرتگاهِ آسیب های جسمی(ضعیف شدن چشم و ساییدگی مهره های گردن و کمر درد و...) و آسیبهای روحی(اعتیاد اینترنتی و ولنگاری اخلاقی و...) سوق می دهد.
لطفاً این استراتژی را رسما بخشنامه بفرمایید تا مدارس ،سلیقه ای تصمیم گیری نکنند.
بدیهی است همانگونه که در نامه قبل مطرح شد تکنولوژی لوح های فشرده (CDوDVD) اختراع شده و نیاز به استفاده حداکثری از اینترنت و موبایل و ارتباطات آنلاین را مرتفع کرده است.

با تشکر
 
نامه۴
جناب آموزش و پرورش علیه السلام

همانگونه که مستحضرید پُر چالش ترین مسئله امسال مدارس، که باعث درگیری های زیادی مابین خانواده ها و مدارس خواهد شد موضوع سرویس دانش آموزان است.

بی شک با توجه به شرایط متغیر امسال ، اگر قوانین شفافی در این موضوع ابلاغ نکنید،عواقب بدی گریبانگیر خودتان و خانواده ها خواهد شد و در این میان برخی از رانندگان نهایت سو استفاده را خواهند کرد‼️ 

امید است با از بین بردن رانت ها و قوانین گنگ و مبهم و هزینه های بالاسری بیهوده و غیر شفاف و نظارت های غیرکارشناسی، صلاحیت رسیدگی به این موضوع را از دست ندهید‼️

جناب آموزش و پرورش علیه السلام!
نامه۵

جناب آموزش و پرورش علیه السلام
 سلام علیکم 

احتراماً همانگونه که مستحضرید دو روز بیشتر به بازگشایی مدارس نمانده و در بسیاری از مدارس دولتی هنوز زیرساختهای آموزش مجازی مهیا نشده است‼️

همچنین قابل ذکر است که دروس کارگاهی رشته های کاردانش و فنی حرفه ای هنوز بلاتکلیف است و معلوم نیست چگونه باید آنها را در فضای مجازی آموزش داد‼️
 لذا خواهشمند است با توجه به ضیق وقت ، هر چه سریعتر از خواب بیدار شده و به حل این مشکلات حیاتی مبادرت ورزید. 

با تشکر از زحمات و تدابیر شبانه روزی تان 


نامه۶

جناب آموزش و پرورش علیه السلام

احتراما به استحضار میرساند دست اندرکاران به ظاهر دلسوزتان یا متوجه نیستند یا خود را به نفهمی زده اند!

هدیه موبایل و تبلت به دانش آموزان نیازمند و مناطق محروم و اهدا سیم کارت به دانش آموزان با ۴گیگ اینترنت ماهانه رایگان،فاجعه ای است که در کوتاه مدت،عواقب وحشتناک خود را نشان خواهد داد.

خواهشمند است در صورت وجود قوه عاقله در آن سیستم،بجای ترویج و اهدا موبایل و تبلت، دستگاه اندروید باکس را در اختیار دانش آموزان قرار داده، که هم به صرفه تر است و هم آسیبهای گوناگون اینترنت و موبایل را ندارد.

پیشاپیش از راهکارهای مدبرانه تان کمال تشکر را داریم!


نامه۷
جناب آموزش و پرورش علیه السلام
سلام علیکم

بی شک مستحضرید در فتنه آبان ۹۸ که به #فتنه_بنزینی مشهور شد، بسیاری از سیاهی لشکر آشوبگران که شریانها و محله های مختلف را به آتش کشیدند دانش آموزانی بودند که در فضای مجازی توسط منافقین و معاندین #تحریک و #سازماندهی شده بودند! 

امید است متوجه باشید که آن روی سکه گستراندن بی رویه و غیرکارشناسی فضای مجازی در بین دانش آموزان، به بهانه کرونا، افزایش ضریب نفوذ دشمن در این قشر است.
 که در فتنه بعدی (#فتنه_بورسی) شاهد نتایج این تصمیمات غیرکارشناسی خواهیم بود!!!

مقتضی است اندکی #آینده_پژوهی را در تصمیم گیری های غیر مدبرانه خود ،دخیل بفرمایید.

نامه۸
 جناب آموزش و پرورش علیه السلام 
با سلام

 احتراماً همانگونه که مستحضرید فارغ از تمام تبلیغات عوام پسند، ویروس کرونا حداقل تا ۳ سال آینده جوامع بشری و از جمله ایران را درگیر خود خواهد کرد.

 حتی اگر واکسن آن کشف و به تولید انبوه برسد تا مراحل تست و همه گیری آن طی شود زمان زیادی صرف خواهد شد.

لذا خواهشمند است هر چه سریعتر نسبت به تدوین «#چشم_انداز پنج ساله آموزش و پرورش در ایام کرونا» اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

بی شک این اقدمات اقتضایی که در چند ماه اخیر بصورت روزانه و سلیقه ای دائماً در حال تغییر بوده است موجبات سردرگمی کادر، معلمین، دانش آموزان و اولیا آنان (یعنی مجموعا ۵۰ میلیون از جمعیت کشور) خواهد شد!!
و در نهایت موجب #فروپاشی نظام آموزشی کشور خواهد شد‼️

نامه ۹:

جناب آموزش و پرورش علیه السلام
سلام علیکم

انشاءالله خاطر مبارکتان است که قبل از کرونا و تعطیل شدن مدارس، سه تشکل رسمی دانش آموزی یعنی بسیج دانش آموزی و انجمنهای اسلامی و سازمان دانش آموزی مشغول فعالیت های فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس بوده اند.
آیا بعد از کرونا خبری از آنها دارید؟
که کجا هستند و چه می کنند؟! 
آیا تا کنون برای حل بحرانها و مسائل بوجود آمده از آنان کمکی گرفته اید؟!
بی شک اطلاع دارید که آنها سالیان سال بازوان شما در مدارس بوده اند و در این سالها بارهای بزرگی از روی دوش شما برداشته اند ،
 لذا خواهشمند است هر چه سریعتر نسبت به احوالپرسی از آنان و استفاده از این بازوان قدرتمند در حل مسائل تان اقدامات لازم را مبذول فرمایید.


نامه۱۰
جناب آموزش و پرورش علیه السلام 
با سلام 

آخرین نامه را در حالی برای شما می نویسم که بالاخره با همه کش و قوس ها، زنگ سال تحصیلی را به صورت مجازی با بی برنامگی مطلق و بدون هیچ چشم اندازی زدید و دانش آموزان بسته زبان را با سر به چاه سیاه و عمیق فضای مجازی هُل دادید.
 و شد آنچه نباید میشد‼️
بگذریم
حتما مستحضرید حال که جبهه غرب، خیالش راحت شده که قشر عظیمی از کودکان و نوجوانان کشور، بصورت روزانه مجبورند چندین ساعت در فضای مجازی باشند.  بی شک شروع به تولید محتوای شیطانی و مغرضانه مختص این #لشکر_پانزده_میلیونی خواهد کرد.

لذا خواهشمند است حضرتعالی نیز تمهیدات و تفاهم نامه ها و قراردادهای لازم مبنی بر تولید محتوای سالم (اعم از متن و کلیپ و عکس نوشته و بازی و فیلم و انیمیشن و...) را برای این سنین، در دستور کار خود قرار دهید.

پیشاپیش از حسن توجه شما به نامه های دهگانه اینجانب کمال تشکر را دارم.

امیدوارم خداوند باریتعالی عقوبت گناه 
ضعیف کردن چشمها و ساییدگی مهره های گردن و کمر و آسیب دیدگی روح و مختل کردن روان، ۱۵ میلیون آینده ساز این مملکت را برای شما بکاهد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
مگر پرورشی هم در آموزش وپرورش هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
درود بر شما
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
نمردیم ویه معلم باشعورهم دیدیم این هم اضافه کن جناب اموزش وپرورش مدظله یک سال تعطیلی بهترازبدبخت کردن بچه های ماست که به حکم پرویی بگیددولت مابه بهترین روش اداره میشه بچه های ماروبدبخت نکنیداینهااقازاده های شمانیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
احسنت عالی بود
صفرپور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
با سلام خدمت شما معلم عزیزودلسوز شیرازی، من به شما به عنوان یک هم وطن اگاه و فرهیخته با اینهمه درایت تبریک میگم، ای کاش شما جای اون وزیر بودید، واقعا نامه شما بسیار منطقی وحقیقت بود. بیان کردید، کاش کمی مسئولین افکار شمارو داشتن، تامردم تواین دوران سخته زندگی چند درد همزمان به دردشون اضافه نشه، خدا حفظتون کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
دمش گرمممممم
فریدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
میخواهید وزیر را استیضاح کنید از معلمان هزینه نکنید
کلا از اوضاع آموزش و پرورش بی اطلاع هستید
هانا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
عالی گفته کاش کسی باشه ک این مشکلات و رفع کنه خدا ب آینده سازان ما رحم کنه ک همیشه دستخوش بی برنامگی قرار میگیرن
مهدی رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
0
درین زمانه ای که بعضی معلمها تاثیر مخرب روی دانش‌آموزان می گذارند چه سیاسی و فرهنگی این که پرورش نیست ضدپرورش است

دوم دانش آموزان دیگرتاثیر زیادی از معلم نمی گیرند بیشتراز محیط دوستان وفضای مجازی تأثیر می گیرند تا خانواده معلم پس بهترین روش فرهنگ سازی است وحل مشکلات فرهنگی جامعه واین که فردهدف اصلی زندگی را بشناسد خودش در مسیر درست حرکت می کند