کد خبر: ۱۴۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
حکایت لایحه ای که از سوی شهرداری به صحن علنی شورا آمد و رفت؛

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز: در شان و منزلت شورا نبوده و به صلاح نیست،بعضی موارد تا اینجا بیاید

تنوری با بیان این پرسش که توضیح شهرداری در مورد اصرارش برای ارائه لایحه چه چیزیست، گفت:در شان و حیثیت شورا نبوده و اصلا به صلاح نیست که بعضی موارد شخصی در جهت منافع موسسه‌ای تا این جا هم بیاید.
به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری"شیرازه"،در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی، سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن مربوط به واگذاری مالکیت عرصه و اعیان یک قطعه زمین با کاربری درمانی واقع در بلوار« شهید سادات» –خیابان عبادت به قیمت روز و با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری به آقای «مهرداد خائف» جهت احداث درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج)و وقف آن از سوی نامبرده به موسسه خیریه اسلامی شیراز جهت استفاده شهروندان بود.

تحویل زمین از شهرداری و وقف آن برای یک موسسه!
آنطور که گفته می شود این لایحه شهرداری بوده که به کمیسیون ارجاع داده شده و توافقنامه ایست که بین آقای پاک فطرت،شهرداری شیراز و شخص خیر منعقد شده است.طی این توافقنامه قرار بوده که شهرداری زمین را تحویل دهد و آقای خائف با ساخت و ساز آن، درمانگاه را بسازد اما پس از مدتی آقای خائف به شهرداری تقاضا می دهد که کل این عرصه و اعیان به او واگذار شود تا بتواند همه آن ها را به صورت یکجا وقف کند،که این موضوع به کمیسیون ارجاع داده شده اما در همین زمان خودِ خائف اعلام کرد که از تقاضای خود منصرف شده است.

«احمد تنوری»، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز گفت: من نه در مورد آوردن چنین مواردی در دستور کار کمیسیون ‌ها قانع شدم و نه در مورد شخص متقاضی و موسسه چه به لحاظ مسائل مالی و چه به لحاظ مشکلات دیگر قانع شدم.
وی با اشاره به این که مردم هم قانع نمی شوند، ادامه داد: چیز عجیبی است که یک نفر یک مالی را از یک جایی بگیرد و بعد مثلاً آن را وقف کند و به منظور کسب درآمد در یک موسسه دیگری به کار بگیرد.شما چیزی را وقف می کنید که سود آن نصیب موسسه شود؟

تنوری با بیان این پرسش که توضیح شهرداری در مورد اصرارش برای ارائه این لایحه چه چیزی بوده، افزود:در شان و حیثیت شورا نبوده و اصلا به صلاح نیست که بعضی موارد شخصی در جهت منافع موسسه‌ای تا این جا هم بیاید.«علی ناصری»، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز گفت:این موضوع از طرف شهرداری به کمیسیون آمد، مطرح شد و  در دستور کار هم قرار گرفت اما اعلام شد که متقاضی منصرف شده و به این ترتیب از دستور کار نیز خارج شود.

دستغیب، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی واملاک شورا هم در ادامه تاکید کرد:هم شهرداری شیراز و هم شخص نامبرده می بایست که به طور کتبی انصراف یا درخواست خود را به هیئت رئیسه اعلام کنند.گفتنی است،این موضوع با توجه به انصراف متقاضی و درخواست شهردار،با رای موافق اعضا از دستور کار خارج شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان