کد خبر: ۱۴۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
عضو جامعه روحانیت شیراز:

مشکل جامعه اعتقادی است نه اقتصادی/ توهین به رهبران دینی آزادی بیان نیست

عضو جامعه روحانیت و مدرس حوزه‌های علمیه شیراز تصریح کرد که مشکل اصلی امروز جامعه مسائل اعتقادی است نه موضوعات و گره‌های اقتصادی؛ اگر اعتقادات مردم در یک جامعه قوی باشد، اقتصاد آن نیز قوی خواهد شد.
حجت‌الاسلام علیرضا حدائق پنجشنبه ۲۰ شهریور در جمع معترضان به اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص)، فلسفه خلقت انسان را معرفت و هدایت دانست و با بیان اینکه مشکل امروز، ضعف جوامع در فهم و کسب معرفت است، گفت: گره کور جامعه مسائل اعتقادی است نه اقتصادی، اگر به قرآن هم دقت کنیم، ۲۸ بار خداوند بر نماز و زکات در کنار هم تاکید فرموده و این یعنی اگر اعتقاد شما قوی باشد، اقتصادتان هم قوی خواهد بود.

او با بیان اینکه هیچ فرد مسلمان و معتقدی، احتکار و فساد و اجحاف نمی‌کند، گفت: من سراغ ندارم که یک قاضی گفته باشد در حتی یک پروند، ۲ طرف دعوا، مومن واقعی بوده باشند؛ حتما یک طرف یا هر دو طرف پرونده‌های قضایی مومن و معتقد نیست که کار به دعوا می‌کشد.

حدائق در سخنان خود با اشاره به ۲ آیه از سوره مبارکه فجر، گفت: خداوند در آیه ۸ سوره فجر به تلاش پیوسته دشمنان اسلام برای خاموش کردن نور اشاره می کند؛ این بی‌شخصیتی‌ها و توهین‌ها به بزرگان و پیامبر اسلام، سابقه دیرینه دارد، از زمانیکه رسالت پیامبر اسلام آغاز شد، دشمنی‌های دشمنان و آزار و اذیت‌ها هم شروع شد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم آگاهی مسلمانان نسبت به تلاش‌های دشمن در مسیر خاموش کردن نور اسلام، گفت: دشمن در تلاشی خستگی ناپذیر تلاش می‌کند که در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد کند و شکل گیری داعش و وهابیت سلفی هم با هدف ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام و خاموش کردن نور انجام شده است.

او با بیان اینکه علت دشمنی با نور، آنست که نور ایجاد کننده وحدت و انسجام و آرامش و رشد و بالندگی محسوب می‌شود، گفت: عمل به دستورات الهی عامل رشد، وحدت و انسجام است و دشمن از این موضوع هراس داشته و دارد.

حدائق با اشاره به آیه ۹ سوره فجر، وعده خداوند برای پیروزی نور و فائق آمدن اسلام بر تمام ادیان را متذکر شد و گفت: یکی از دغدغه‌های صهیونیست، روند رو به رشد گرایش مردم جهان به اسلام و مسلمانی است، امروز پیروان دین اسلام، دومین جمعیت دینی را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی شده است که طی ۳۰ سال آینده، اسلام به لحاظ تعداد پیروان هم اولین دین عالم خواهد بود.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه چنین موضوعی را دشمنان نمی‌پسندند و از آن هراس دارند، گفت: به همیت دلیل با شیطنت به دنبال خاموشی نور است، دشمن اهل تبلیغ و رسانه است و با استفاده از فضای مجازی و حقیقی و رسانه‌های تصویری و مکتوب، این هدف را دنبال می‌کند؛ اگرچه آنها به خودشان آسیب می‌زنند زیرا وعده خداوند محقق خواهد شد.

او با بیان اینکه در آینده‌ای نه چندان دور، جهان تحت زعامت یک رهبر واحد(حضرت مهدی۰عج) اداره خواهد شد و تمام ادیان الهی تحت الشعاع دین اسلام قرار خواهند گرفت، گفت: عوامل موفقیت اسلام از نگاه قرآن، اول اراده و امداد الهی نسبت به مسلمانان، دوم داشتن رهبری شایسته همچون پیامبر و سوم فطری بودن دین اسلام است.

حدائق با بیان اینکه گمشده بشر، هدایت است، تاکید کرد که هدف عالی پیامبر اسلام، هدایت، تربیت و پرورش نسل بشر بوده و این هدف توسط ائمه هم دنبال شده است.

این استاد حوزه‌های علمیه شیراز با بیان اینکه علت توهین به مقدسات، زوال تمدن‌های دروغین است، گفت: ادعای تمدن‌های دروغین را حتی مردم همان کشورها هم نپذیرفته‌اند. کدام عقل سلیم توهین به رهبران الهی را می‌پذیرد و آن را به عنوان آزادی بیان تعریف می‌کند.

حدائق با بیان اینکه آزادی به معنای لجام گسیختگی و هرج و مرج و بی بند و باری نیست، لزوم جست و جوی آزادی در گفتار حضرت علی(ع) را یادآور شد و گفت: بعضی‌ها آزادی را در لجام گسیختگی و هرج و مرج تعریف می‌کنند؛ حال آنکه آزادی یعنی بندگی خداوند و آزاد بودن از بند شیطان و تسلیم خدا شدن.

 مردم شیراز صبح پنجشنبه ۲۰ شهریور، با تجمع در مسجد جامع شهدا، اقدام مجله شارلی ابدو فرانسه را در توهین با ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام، محمد مصطفی(ص) را محکوم کردند./ ایسنا

نظرات بینندگان