کد خبر: ۱۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
یادداشت سیاسی/

تحلیلی بر سفر نمایندگان مجلس به استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان

قسمت اول:
در هفته گذشته دو گروه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سفری به خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت عنوان نظارت میدانی داشتند که با واکنش هایی از طرف جناح های سیاسی و مردم در رسانه ها و فضای مجازی همراه بود. عده ای این سفر را برای تقویت نقش نظارتی مجلس دانسته و عده ای نیز این سفر را تحت لوای نظارت میدانی با اهداف سیاسی برای انتخابات 1400می دانند. پر واضح است، هرگونه حرکت و اقدامی که در راستای تحقق قوانین و آرمان های انقلاب اسلامی باشد مورد استقبال مردم قرار می گیرد و برای کسانی که از ماهیت، اهداف و تصمیمات اتخاذ شده بی خبر باشند ابهاماتی ایجاد میگردد. بر همین اساس برای هر اقدامی که جنبه عمومی دارد و مردم باید از آن مطلع باشند لازم است اطلاع رسانی و شفافیت مدنظر مسئولین قرار گیرد تا مردم بتوانند از اقدامات شایسته ی اجزای حاکمیت حمایت و نسبت به پیگیری تحقق وعده های آنان اقدام کنند.
 
نظر خواهی عمومی از فعالان در فضای مجازی:
برای بررسی و چگونگی موضوع در قالب یک "تحقیق موردی" با این عنوان که؛ " نظرتان در خصوص دو گروهی که اخیرا" از مجلس شورای اسلامی به خوزستان و سیستان و بلوچستان سفر کرده اند چه می باشد"؟ در یک جامعه آماری 127 نفری از فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادیِ فعال در فضای مجازی مورد بحث قرار گرفت که پاسخ های دریافتی پس از تدوین با پنج مؤلفه دسته بندی و عنوان شده است مبنی بر اینکه:
21 درصد اعلام کردند که این سفرها با توجه به وظایف نمایندگان و شرایط موجود در کشور اقدامی انقلابی، مؤثر و مفید می باشد. 
20 درصد اعلام کردند که این سفرها همانند سفرهای قبلی مسئولین میباشد، لذا باید منتظر ماند که وعده های داده شده عملی میشود یاخیر؟!
37 درصد اعلام کردند که این سفرها بیهوده و صرف کردن بودجه های بیت المال و هدر رفتن فرصت های معنوی کشور است و ثمری ندارد.
13 درصد اعلام کردند که این سفرها یک اقدام پوپولیستی عوام فریبانه از سوی نمایندگان مجلس برای خودنمایی و خود را انقلابی معرفی کردن می باشد.
9 درصد اعلام کردند که این سفرها تبلیغات انتخاباتی برای ریاست جمهوری آقای قالیباف در سال 1400می باشد.

سیروس سجایان 1399.06.20

نظرات بینندگان