کد خبر: ۱۴۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

انتقاد از رفتار گزینشی فرانسه / آزادی و ارزش‌های انسانی باید به‌درستی تعریف شوند

آیت الله کلانتری با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پیامبر مكرم اسلام(ص) و قرآن كریم در فرانسه گفت: اگر كسی در فرانسه به اسرائیل یا جریان هولوكاست انتقاد داشته باشد، آیا به او اجازه چنین كاری می‌دهند یا خیر؛ قطعاً چنین اجازه‌ای به این فرد نمی‌دهد یعنی در این كشور رفتار گزینشی و تبعیض‌آمیز انجام می‌شود.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن محكوم كردن اقدامات اخیر كشورهای غربی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و قرآن كریم گفت: جریان اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) به‌عنوان برترین آفریده الهی تازگی ندارد و در طول تاریخ همیشه بوده است اما اینكه در كشوری مانند فرانسه كه مدعی تمدن و آزادی است این‌گونه به مقدسات اسلام اهانت می‌شود، بسیار معنادار است.

وی افزود: سؤالی كه در اینجا مطرح می‌شود این است كه اگر كسی در فرانسه به اسرائیل یا جریان هولوكاست انتقاد داشته باشد، آیا به او اجازه چنین كاری می‌دهند یا خیر؛ قطعاً چنین اجازه‌ای به این فرد نمی‌دهد یعنی در این كشور رفتار گزینشی و تبعیض‌آمیز انجام می‌شود.

آیت‌الله كلانتری با اشاره به وقایع درون كشور فرانسه گفت: هم‌اكنون فرانسه درگیر مشكلات بسیاری است و كاملاً با مردم معترض خود مقابله می‌كند و چنین كشور و رئیس جمهوری كار اهانت به مقدسات اسلام را توجیه می‌كند كه در نظام دموكراسی كفرگویی هم آزاد است؛ در صورتی كه این حرف درستی نیست و هر آزادی و ارزش انسانی تعریفی دارد و باید این قضیه آزادی را دقیقاً تعریف كرد.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس اظهار كرد: این‌گونه برخوردهای معنادار و گزینشی و تلاش و مقابله با اسلام، نشان‌دهنده رشد و توسعه روزافزون اسلام است و كاملاً هم در كشورهای اروپایی و هم آمریكایی شاهدیم كه علی‌رغم تنش‌هایی كه از طریق ایجاد گروه‌های تكفیری و داعشی ایجاد كردند تا چهره اسلام را خدشه‌دار كنند، اما گرایش به اسلام در این كشورها بیشتر شده است و به‌زودی اسلام دین‌ غالب دنیا خواهد بود.

وی بیان كرد: این‌گونه حركات و اهانت به پیامبر مكرم اسلام(ص) و قرآن كریم، نیز برای این انجام می‌شوند تا به‌نحوی مانع رشد اسلام شوند در صورتی كه حتماً شكست خواهند خورد و موفق نخواهند شد.

انتهای پیام
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان