کد خبر: ۱۴۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
21 شهریور ماه ۱۳۹۹:

بستری ۶۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان

بر اساس آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس، تاکنون ابتلای بیش از ۴۶ هزار نفر در استان فارس به قطعیت رسیده است.
به گزارش شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس، با اشاره به بررسی ۲۶۶ هزار و ۳۵۹ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس، آخرین آمار مبتلایان را ۴۶ هزار و ۶۰۸ مورد اعلام کرد.

عبدالرسول همتی با ابراز تاسف از جان باختن سه هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته، اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۸۷۶ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۳۱۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۶۹۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کننند.

همتی با اشاره به مسافرت مرم در روز‌های پایانی شهریور که باعث افزایش ورودی بیماران به بیمارستان و خستگی کادر درمان می‌شود از مردم خواست، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها، از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

او با تاکید بر پرهیز مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها، گفت: این مراجعات سبب آلودگی بیشتر می‌شود، بنابراین لازم است بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کووید۱۹ ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته تعیین شده در استان مراجعه کنند تا در صورت لزوم از طریق این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع شوند.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان