کد خبر: ۱۴۱۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با قاطعیت دستگاه قضا؛

نوید افکاری قاتلِ کارمند اداره آبفا قصاص شد

با اصرار و پافشاري اولياء دم حکم قصاص نفس یک متهم به قتل صبح امروز در شیراز اجرا شد.
به گزارش شیرازه، حکم قصاص یک متهم به قتل که در سال 97 فردی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: این متهم 46 روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه 97 دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز  جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال گردید.
نوید افکاری قاتلِ کارمند اداره آبفا قصاص شد
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل گردید متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

 این مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با  اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه 35 دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حكم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشريفات قانوني استيذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

گفتنی است روند رسیدگی به این پرونده از سال 1397 آغاز شده بود كه تا ابتدای امسال به طول انجامید.

جزئیات ماجرای قتل یک کارمند توسط نوید افکاری

ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ نوید افکاری کارمند سازمان آب شیراز را مقابل منزلش در محله شاه داعی الله با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که در نتیجه خونریزی شدید و بریدگی عروق حیاتی گردن، مقتول به قتل رسید و جان خود را از دست داد.

افکاری که همه او را به عنوان کشتی‌گیر ایرانی می‌شناسند سال ۹۷ به طرز فجیعی یک شهروند بی گناه را به قتل می‌رساند و پس از قتل و تعقیب افکاری توسط دوربین‌های مداربسته او دستگیر می‌شود.

پس از کشته شدن این کارمند پدر مرحوم در مرجع انتظامی می‌گوید که پسرش در حال بازگشت به خانه بوده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و بازبینی فیلم دوربین مداربسته خیابان‌ها حکایت از آن دارد که افکاری مرتکب قتل شده است.

متهم پس از دستگیری در تحقیقات می‌گوید که مقتول را با دوستش تعقیب می‌کرد و در ترک موتور نشسته بوده و با چاقو اقدام به قتل مقتول می‌کند همچنین متهمان دیگر پرونده هم با دست خط خود در پلیس آگاهی اقرار می‌کنند که جرم را مرتکب شده‌اند و همچنین شاهدی این موضوع را تایید کرده است.

برملا شدن دروغ‌های شبکه‌های معاند درباره پرونده نوید افکاری

شبکه‌های معاند همچون بی بی سی و ایران اینترنشنال چندین ساعت از آنتن شبکه خود را صرف بحث و بررسی درباره پرونده قتل یک کارمند به دست نوید افکاری کردند و در پروژه تشویش اذهان عمومی خود درباره شکنجه نوید افکاری صحبت کردند موضوعی که به هیچ وجه صحت ندارد و مشخص شد افکاری خود با دست خطش نوشته است که شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی مراجعه کند.
نوید افکاری قاتلِ کارمند اداره آبفا قصاص شد
حتی در صورت جلسه هایی که به دستخط نوید افکاری نوشته و خود ذیل آنها را امضا و اثر انگشت زده است مشخص شد که افکاری حتی توهینی هم از هیچ یک از ماموران نشنیده است و صحبت‌هایی که شبکه‌های خارجی می‌کنند صرفاً ادعاهای دروغین هستند.

اما ادعاهای دروغین شبکه های معاند صرفاً در حد شکنجه و توهین شنیدن نبود و آنها پا را فراتر گذاشتند و اعلام کردند که نوید افکاری وکیل تعیینی نداشته است ادعای دروغینی که باز هم رد شد و دروغ این شبکه‌ها را برملا ساخت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امراله مهماندوست
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
0
نوکران کشور های متخاصم خارجی همان کسانی که به اموال عمومی و خصوصی خسارت زده اند و آن هایی که اموال عمومی و خصوصی را غارت کرده اند و آن هایی که افرادی از ملت ایران را به قتل رسانده اند باید قصاص شوند.
چرا حکومت اسلامی حاکم برکشوربایستی در برابر تهاجم خارجی ها و ستون پنچم خارجی ها درداخل کشور با سلاح هشتک اعدام نکنید تسلیم شود و خراب کاری را که اموال عمومی و خصوصی مردم را غارت یا آتش زده است و یکی از فرزندان ملت ایران را به قتل رسانده است وبرای عموم مردم ایران وحشت ایجاد کرده است را قصاص نکند؟