کد خبر: ۱۴۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

توقیف بیش از ۲۴۰ کیلوگرم تریاک در داراب/سرقت موتورسیکلت در دشتستان و کشف در کازرون

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.



کشف بیش از ۲۴۰ کیلوگرم تریاک در داراب
جانشین فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۲۴۳ کیلوگرم تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس درباره کشف تریاک در داراب، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی در محور فرعی حاجی آباد - داراب به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مظنون شدند که راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز متهم که عرصه را برخود تنگ می‌دید، ضمن رها کردن خودرو با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۴۳ کیلوگرم تریاک کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سردار ملک زاده اضافه کرد: مبارزه بی امان و مستمر با مواد مخدر و سوداگران مرگ در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

کشف گردو در شیراز/گردو‌های خارجی ۶ میلیاردی زیر بار پیاز لو رفت
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف گردو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس درباره کشف گردو در ورودی شیراز، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ورودی شیراز، به یک دستگاه تریلر حامل بار پیاز مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق که به صورت حرفه‌ای زیر بار پیاز جاسازی شده بود کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۷۷ کیلو تریاک از سمند در پاسارگاد
فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۷۷ کیلو تریاک از سمند در پاسارگاد خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد فرمانده انتظامی پاسارگاد درباره کشف تریاک در پاسارگاد، اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
او افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو، ۷۷ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی نیز دستگیر شد.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق ۷ میلیارد ریالی در کوه چنار توقیف شد
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق ۷ میلیارد ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار درباره کشف کالای قاچاق در کوه چنار، اظهار کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹ هزار و ۲۵۰ عدد ماسک، ۲۵۰ کیلو گردو، ۳۲ عدد باطری، ۹۶ عدد قوطی نسکافه، ۶۰ عدد بطری ۴ لیتری روغن گیربکس، یک هزار و ۸۲۰ عدد انواع عینک دودی، ۲ هزار و ۶۴۰ عدد جا کلیدی، ۴ عدد چراغ خودرو خارجی و ۱۲ طاقه پارچه که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: ۲ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان در برخورد با قاچاق کالا وارد شده است، گفت: می‌طلبد دستگاه‌های مسئول در این زمینه با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

دستگیری سارقان قطعات خودرو با ۱۶ فقره سرقت در فیروزآباد
فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره دستگیری سارقان در فیروزآباد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، ۱۵ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که از آن در سرقت استفاده می‌کردند کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن آن در کوچه‌ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

سرقت موتورسیکلت در دشتستان و کشف در کازرون
فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون درباره کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون، اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش خشت این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او بیان کرد: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند.

زراعتیان افزود: در استعلام اولیه مشخص شد که موتورسیکلت کشف شده دارای سابقه سرقت از شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ادامه داد: در این رابطه با مقام قضائی هماهنگی لازم انجام و ضمن تشکیل پرونده تلاش برای دستگیری فرد سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد.

دستگیری ۲۸۸ محکوم متواری تحت تعقیب و سابقه دار در مرودشت
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲۸۸ مجرم فراری تحت تعقیب و سابقه دار طی ۵ ماه گذشته در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت درباره دستگیری محکومان متواری در مرودشت، اظهار کرد: دستگیری محکومان متواری تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی از اوایل فروردین ماه امسال با تشکیل قرارگاهی در این خصوص در نیروی انتظامی مرودشت تشدید شد.

او ادامه داد: تیمی مجرب از ماموران پلیس‌های تخصصی، مسئولیت پیگیری و دستگیری متهمان و محکومان متواری را عهده دار شدند و با بهره گیری از اخبار و اطلاعات، تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و به کارگیری ترفند‌های خاص پلیسی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: عوامل انتظامی این قرارگاه طی ۵ ماهه گذشته موفق شده است ۲۸۸ نفر از محکومان تحت تعقیب و سابقه دار را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل دهند.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: جرایمی از قبیل سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری مواد مخدر، کلاهبرداری، فروش مال غیر، ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری دسته جمعی، تصرف غیر قانونی، خیانت در امانت و چک بلامحل از مهم‌ترین جرایم ارتکابی متهمان و محکومان متواری است.

بررسی صحنه تصادف و کشف موتورسیکلت سرقتی در محور داراب
رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: ماموران این یگان هنگام بررسی صحنه تصادف در محور داراب-بندر عباس، یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف کردند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: تیم گشت پلیس راه برای بررسی صحنه تصادف در جاده داراب - بندرعباس اعزام، که هنگام انجام وظیفه با توجه به حضور تعدادی موتورسوار و شلوغی محل حادثه برای متفرق کردن حاضرین نسبت به اعمال قانون وسایل نقلیه آنان اقدام کردند.

او با بیان اینکه تیم گشت با استعلام از سامانه موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند، افزود: راکب با توجه به شلوغی جمعیت با رها کردن وسیله نقلیه خود از صحنه متواری شد.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه موتورسیکلت فوق از شهرستان جهرم مورد سرقت قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی مقام قضایی تلاش برای دستگیری سارق موتورسیکلت در دستور کار عوامل انتظامی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان