کد خبر: ۱۴۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

آتش‌سوزی ارتفاعات روستای ممو در شهرستان بیضا مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای ممو بخش بانش این شهرستان با تلاش نیروهای این اداره و کمک گروه‌های مختلف مردمی مهار شد.
به گزارش شیرازه، سید قاسم سادات یاراحمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای ممو بخش بانش شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه آغاز و ساعت ۲۴ با کمک همیاران طبیعت، دامداران، مرتعداران و گروه‌های مختلف مردمی خاموش شد.
وی ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی پس از خاموش شدن آتش برای رصد و پایش در منطقه حضور داشتند که نیم ساعت بعد شاهد آتش‌سوزی مجدد بودیم که این آتش سوزی نیز بلافاصله خاموش شد و نیروهای منابع طبیعی تا صبح جمعه ۲۱ مرداد در منطقه حضور داشتند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا گفت: مجددا ساعت ۱۳ جمعه ۲۱ مردادماه شاهد آتش‌سوزی در ارتفاعات ممو بودیم که تا شامگاه جمعه ادامه داشت.
سادات یاراحمدی افزود: از شامگاه جمعه تا صبح امروز(شنبه) نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور داشتند و پایش و رصد لازم صورت گرفت تا آتش برای  چندمین بار شعله ور نشود  که خوشبتانه به نتیجه رسیدیم این آتش‌سوزی مهار شده است.
وی ادامه داد: برآورد این است که در این آتش‌سوزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از اراضی دچار حریق شده‌ باشند اما این امر نیازمند بررسی کارشناسی است، علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است و به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سادات یاراحمدی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۱ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان بیضا رخ داده که سه مورد آن مربوط به روستای ممو بخش بانش است.

شهرستان بیضا  در غرب استان فارس است.

نظرات بینندگان