کد خبر: ۱۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

۱۱.۷ درصد از کل مبتلایان کرونا در کشور مربوط به استان فارس است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس جدیدترین آمار، ۱۱.۷ درصد از کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس است.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت فارس اظهار کرد: طبق آخرین آمار، اگر چه ۱۱.۷ درصد از کل مبتلایان به کرونا در کشور مربوط به استان فارس است، اما ۳.۸ درصد از جانباختگان مربوط به فارس بوده است.

او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روز‌های اخیر، اضافه کرد: اولویت خانواده‌ها در ایام کرونا، باید آموزش توصیه‌های بهداشتی به فرزندان باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی ابتلا به کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انجام شده و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی به ثبت رسیده است.

همتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ هم استانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون در استان فارس ۸۸۸ نفر است.

او اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۹۱۸ نفر نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون ۶۵۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های مختلف استان بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند که از این تعداد ۸۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که بی توجهی هموطنانمان به بحران کرونا، سلامت بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد، توصیه کرد: از رعایت کردن اصول بهداشتی خسته نشویم و روزانه ترویج فرهنگ خودمراقبتی در ایام کرونا را به خود و دیگران گوشزد کنیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان