کد خبر: ۱۴۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبرداد:

ساخت سریال سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در چهل سالگی دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار«سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه دفاع مقدس را باید با زبان هنر به نسل جوانان و آیندگان منتقل کرد گفت: سریال تلویزیونی سرلشکر خلبان شهید عباس دوران با همکاری صداوسیمای مرکز فارس، ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در چهل سالگی دفاع مقدس کلید تهیه آن زده خواهد شد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس پیش از ظهر امروز 24 شهریورماه در جلسه با مدیرکل و شورای معاونین صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه کار صداوسیما همانند کار رزمندگان در دفاع مقدس است چرا که در آن دوران رزمندگان با دنیای شرق و غرب مبارزه می کردند و هم اکنون نیز صداوسیما در مقابل هجمه های گسترده مقابله می کند اظهارداشت: باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس را با زبان هنر به نسل اینده منتل کنیم که در همین راستا سریال تلویزیونی سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در چهل سالگی دفاع مقدس با همکاری صداوسیمای مرکز فارس، ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و سایر دستگاه ها کلید ساخت ان زده خواهد شد.
وی تصریح کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی های استکبار جهانی قرار گرفته است و افتخار میکنیم به رسانه ملی که کارهای شاخص و بسیار خوبی را با وجود مشکلات انجام داده است.
سرهنگ کوشکی بیان داشت: در نظر داریم با توافق انجام شده سریالی همانند سریال شوق پرواز که در خصوص شهید بابایی بود برای شهید عباس دوران ساخته شود چرا که شهید عباس دوران نه تنها شهید ملی بلکه یک شهید و اسطوره فرا ملی است.
دبیرستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس افزود: صداوسیمای مرکز فارس فعالیت و برنامه های بسیار خوبی را در چهل سالگی دفاع مقدس تدارک دیده که از جمله آن می توان به برنامه زنده حکایت فتح اشاره کرد که از سوم خردادماه بصورت هر هفته یک برنامه درحال پخش است و در هفته دفاع مقدس نیز 13 شب برنامه زنده تلویزیونی از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس تهیه و پخش خواهد شد.
در این جلسه سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز به رونمایی از 170 اثر مستند در حوزه سیما، رادیو و غیره صداوسیمای مرکز فارس اشاره کرد و گفت: همه قسمت های صداوسیما آماده همکاری و تولید برنامه در جهت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس استان است.
وی بیان داشت: اوج فعالیت صداوسیمای فارس در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس است که برنامه ریزی لازم در این جهت صورت گرفته است.
قبل از این جلسه مدیران کل صداوسیمای مرکز فارس و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در جلسه ویدئوکنفرانس مشترک با معاون استان های صداوسیمای جمهور اسلامی ایران و رییس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس شرکت کردند.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان