کد خبر: ۱۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

مرتفع‌ترین قله فارس سند دار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: سند بخشی از قله بِل اقلید، مرتفع‌ترین قله فارس به نام دولت صادر شد.
  عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در راستای یکپارچه سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر، ۵ هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی مرتفع‌ترین قله استان فارس در شهرستان اقلید، معروف به کوه بِل با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

او افزود: یکی از اهداف بلندمدت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مقابله با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی، اخذ اسناد تک برگ و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی است که این موضوع با همکاری‌های خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان‌ها در حال انجام و پیگیری است.

صمدنژاد ادامه داد: با صدور اسناد تک برگ بر روی اراضی ملی علاوه بر تثبیت مالکیت دولت، از تخریب و تصرف این اراضی توسط افراد سود جو و فرصت طلب که در جهت کسب منافع شخصی خود قصد دست اندازی به منابع طبیعی را دارند نیز تا حد قابل توجهی پیشگیری خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، اسناد بیش از ۲۵ هزار هکتار دیگر از اراضی منابع ملی پلاک‌های حوزه استحفاظی شهرستان اقلید در شرف صدور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که به زودی مراحل قانونی آن انجام و صادر خواهد شد.

قله بِل به ارتفاع چهارهزار و ۵۰ متر، بلندترین قله کوهستان سفید از منطقه زاگرس مرکزی و بلندترین قله استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان اقلید واقع شده‌است.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۱۱ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها: بل ، کوه بل ، کوه اقلید
نظرات بینندگان