کد خبر: ۱۴۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

زنگ خطر شیوع دوباره کروناویروس در استان فارس به صدا درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه هشدار داد زنگ خطر شیوع کروناویروس در استان بار دیگر به صدا در آمده و همه باید هوشیار باشیم.
 به گزارش شیرازه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان، گفت: بی توجهی برخی از هم استانی ها به بیماری کووید ۱۹، باعث شیوع دوباره این ویروس شده است.

او با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به جدی گرفتن کروناویروس، افزود: طولانی شدن استقرار این بیماری در سطح جامعه و خسته شدن مردم از رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد، موجب شیوع دوباره این ویروس شده است.

 رییس دانشگاه علوم شیراز با توجه به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان، بر نظارت بیشتر مسوولان اجرایی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بین متصدیان مشاغل و اصناف تاکید کرد.   

دکتر لطفی در بخش دیگری از این نشست با بیان اهمیت ویژه تلاش های کارکنان بهداشت و درمان در مبارزه با کروناویروس و درمان بیماران، گفت: باید برای رفع دغدغه ها و حفظ سلامت کارکنان تلاش کرد.
 
او با توجه به درصد بالای موارد مثبت ابتلا به کروناویروس در شهرستان های استان، تاکید کرد: باید یک تیم بهداشتی درمانی از دانشگاه برای بررسی وضعیت و مشاوره به شهرستان های دارای موارد بالای ابتلا اعزام شوند.

از سهل انگاری، بی توجهی و خوددرمانی پرهیز شود

رییس دانشگاه توصیه کرد: مردم با مشاهده علائم بیماری کووید۱۹، به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند و از سهل انگاری، بی توجهی و خوددرمانی بپرهیزند.

دکتر لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

 معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

یکصد و شصت و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز بیست و چهارم شهریور، در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.

نظرات بینندگان