کد خبر: ۱۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
امیر ابوالقاسم رضایی خبر داد:

تولید مستند زندگی‌نامه امیر سیاری/ عدم رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه امسال

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این نیرو از اجرای ۳۴ کلان برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ برنامه به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند.
به گزارش شیرازه، امیرابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دفاع مقدس به تبیین برنامه‌های ارتش در این هفته پرداخت و گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که برنامه‌های آن را از ۳ خردادماه آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون در هفته شانزدهم آن قرار داریم.

وی با بیان اینكه ارتش جمهوری اسلامی از ۳ خردادماه تاکنون هر هفته به‌صورت روزشمار برنامه‌های خود را اجرا می‌كنند، افزود: تا آخر سال جاری به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه اجرا خواهیم كرد ولی در هفته دفاع مقدس این برنامه‌ها را به‌صورت ویژه اجرا می‌كنیم.

رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود
رضایی با یادآوری اینكه این برنامه‌ها در سطح یگان‌ها و سازمان‌های ارتش برنامه‌ریزی شده‌اند،‌ گفت: حدود ۳۴ کلان‌برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش در سطح استان اجرا می‌شود كه از این میان ۱۰ برنامه به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند. رژه ۳۱ شهریورماه امسال به‌میزبانی ارتش بود اما به دلیل شیوع كرونا امسال این رژه برگزار نخواهد شد و تبدیل به مراسم‌ دیگر شده است.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد اظهار كرد: شرایط شیوع كرونا باعث شده است كه امسال ویژه‌تر بر روی بحث دفاع مقدس كار كنیم و توان برگزاری رژه نیروهای مسلح در ابتدای هفته دفاع مقدس را برای سایر برنامه‌ها قرار دادیم.

وی با یادآوری اینكه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز خواهد شد، گفت: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری، سخنرانی رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئو كنفرانس و همزمان با سراسر كشور است كه این برنامه در استان فارس در باغ موزه دفاع مقدس استان پخش می‌شود.

برپایی ۳ نمایشگاه به‌همت ارتش
رضایی از برپایی ۳ نمایشگاه در هفته دفاع مقدس به‌همت ارتش خبر داد و گفت: یك نمایشگاه دستاوردهای ارتش در باغ موزه دفاع مقدس است و دیگری در پایگاه نیروی هوایی و نمایشگاه سوم نیز در باغ عفیف‌آباد برپا خواهد شد و برای دفاع مقدس به‌صورت ویژه این نمایشگاه‌ها را تجهیز می‌كنیم.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه این نمایشگاه‌ها برای بازدید عموم نیستند، گفت: به دلیل شرایط شیوع كرونا بازدید از این نمایشگاه‌ها به‌صورت محدود و با حضور برخی از نخبگان و مسئولان سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود اما بازدید عمومی برای اقشار مختلف مردم در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی، برنامه دیگر ارتش در هفته دفاع مقدس را اجرای رزمایشی در روز ۵ مهرماه همزمان با سالرو عملیات ثامن‌الائمه در منطقه دارنگون اعلام كرد و گفت: این كار را برای اولین بار در شیراز انجام خواهیم داد.

تجلیل از ۵ هزار نفر از پیشكسوتان ارتش در دفاع مقدس
رضایی، اجرای رزمایش كمك‌های مؤمنانه كاركنان ارتش، تجلیل از ۵ هزار نفر از پیشكسوتان دفاع مقدس ارتش، خانواده شهدا و رزمندگان آن دوران، برگزاری مسابقات تیراندازی در ۲۳ رشته میان یگان‌های مختلف ارتش، برپایی مسابقات همدلی مدیران، مسابقات تیراندازی میان مدیران ارشد استان در منطقه اكبرآباد، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سركشی با خانواده شهدا، مدافعان سلامت و جانبازان توسط فرماندهان ارتش، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس اعلام كرد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد اظهار كرد: یكی دیگر از برنامه‌های ما در ایام هفته دفاع مقدس تجلیل از مدافعان سلامت و جامعه پزشكی است كه در این راستا با حضور فرماندهان و مسؤلان شهر گروه رزم‌نوازان ارتش در مقابل بیمارستان‌هایی كه در امر درمان بیماران كرونا پیشگام بودند حضور یافته و برنامه خود را اجرا می‌كنند و در كنار آن نیز به جامعه پزشكی گل تقدیم می‌شود.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال شهید دوران و مستند زندگی‌نامه امیرسیاری با صدا و سیمای مركز فارس در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی در قالب مسابقات مقاله‌نویسی عکس، داستان‌نویسی، شعر، معرفی چهره‌های برتر و مصاحبه با فرزندان کارکنان در زمینه‌های علمی، ورزشی و هنری، برنامه پیاده‌روی خانوداگی در هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و غیره از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس امسال هستند.

رضایی، برپایی نمایشگاه عكس مردم‌یاری ارتش در حوادثی كه در سال‌های اخیر در استان رخ داده است، برپایی مسابقات ورزشی و غیره را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: شاید نخستین دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع كرونا در ارتش اجرایی شد و در این راستا برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دادیم و همین مسئله باعث شد كه ابتلا به كرونا بسیار كم باشد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد تأكید كرد: در سطح ارتش استان فارس هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به كرونا نداشتیم و آمار ابتلا هم بسیار كم است و علت این مسئله نیز رعایت پروتكل‌های بهداشتی در یگان‌های ارتش است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان