کد خبر: ۱۴۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
قائدی، رییس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز:

نمایندگان مجلس، دولت را در ساماندهی وضعیت نگران‌کننده کمربندی شیراز متقاعد کنند/ شورای پنجم شیراز بودجه پلیس راهور را تا ۱۰ برابر افزایش داده است/ چرا سهم قانونی شیراز از جرائم رانندگی پرداخت نمی‌شود؟

رییس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه شورای پنجم شیراز بودجه پلیس راهور را تا ده برابر افزایش داده است، از عدم پرداخت سهم شهرداری شیراز از محل جرائم رانندگی در جهت بهبود زیرساخت‌های ترافیکی انتقاد کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» در نشست هم‌اندیشی اعضای این شورا با نمایندگان شیراز در مجلس؛ با بیان اینکه قانون دو وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده نمایندگان مجلس گذاشته است، تصریح کرد: به گمان من مجلس در حوزه نظارت بر اجرای قانون عملکرد خوبی نداشته است؛ انتظار ما از نمایندگان شیراز این است که موضوع نظارت بر اجرای قوانین را مورد توجه جدی خود قرار دهند.
وی با اشاره به ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات و ماده ۴ قانون نیروی انتظامی، بیان داشت: متأسفانه قسمتی از قانون که می‌گوید شهرداری‌ها باید با مصوبه شورا هزینه پلیس را تأمین کنند دیده می‌شود اما بخشی دیگر که می‌گوید ۶۰ درصد از جرائم رانندگی باید برای زیرساخت‌های ترافیکی به شهرها برگردد و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
قائدی با یادآوری اینکه شورای شهر شیراز طی سال‌های اخیر، بودجه پلیس راهنمایی و رانندگی را در سال ۹۸ از یک‌و‌نیم میلیارد به ۱۱‌و‌نیم میلیارد و در سال جاری به ۱۵ میلیارد تومان افزایش داده است، اظهار داشت: با این حال در سوی مقابل شهردار باید حتی در تعیین رییس پلیس شهر دخالت داشته باشد و بر عملکرد آن نظارت کند اما آیا در عمل اینطور است؟
وی همچنین خواستار عمل به تعهدات دولت و دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در شیراز شد.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در پایان با بیان اینکه نحوه اتصال پروژه بزرگ آزادراه شیراز-اصفهان با محور شیراز-سپیدان می‌تواند تأثیر قابل توجهی در ساماندهی ترافیک ورودی شمال غرب شیراز داشته باشد، اضافه کرد: همچنین کمربندی شیراز با 11 درصد کل تصادفات استان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد که انتظار می‌رود نمایندگان شیراز در مجلس، دولت را برای تسریع در حل مشکلات این مسیر متقاعد کنند.
پایان/

نظرات بینندگان