کد خبر: ۱۴۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

انبار کاغذ های بازیافتی در محاصره آتش

آتش سوزی سوله انبار کاغذ های بازیافتی در دو کوهک شیراز با عملیات نفسگیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز در گزارش این حادثه عنوان کرد: در پی آتش سوزی یک سوله مملو از کاغذ های بازیافتی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت 16:18 دقیقه امروز به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه های 8، 20، 4 ،15 و 5 را به همراه تانکرهای آب رسان و خودروهای تنفسی به محل حادثه در دوکوهک  اعزام کرد.
مهندس قانع درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: در هنگام رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه یک سوله به مساحت 1500 متر مربع ، مشاهده شد که کاملا شعله ور شده و آتش و دود زیادی از فاصله دور دیده می شد و با بررسی های اولیه معلوم شد، این سوله محل نگه داری و انبار مقدار زیادی کاغذ های بازیافتی بود.
رییس سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: شعله های آتش به حدی وسعت پیدا کرده بود که به دیواره ها و سقف سوله نیزسرایت کرده و به شدت در حال گسترش بود.
وی تصریح کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل سوله، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از چهار نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله های آتش، اولویت عملیات را عدم سرایت و گسترش آتش سوزی به مکان های همجوار، قرار دادند.
قانع خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تلاش خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر و همه جانبه، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری نمایند. 
نیروهای آتش نشانی پس از مهار کامل آتش، همزمان با زیر و رو کردن بسته های کاغذ، با پاشیدن آب به لکه گیری آتش های پنهان در میان این کاغذها مشغول شدند.
وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران شاغل در سوله و شهروندان آسیبی وارد نشد و در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان