کد خبر: ۱۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
قادری در تذکر شفاهی:

دغدغه مرغداران برای تامین نهاده های دامی

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه نقدینگی هر روز به سمت یک بازار می رود، گفت: دولت باید در جهت تسهیل فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی به سمت تولید اقدام کند، زیرا شرایط فعلی قابل قبول نیست.
جعفر قادری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث تغییر و تحول در آموزش و پرورش استان فارس مورد توجه وزارتخانه قرار دارد، گفت: این وضعیت، بلاتکلیفی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، از این رو وزارتخانه باید هر چه سریعتر این مسئله را تعیین تکلیف کند تا وضعیت ادارات شهرستان ها و وضعیت مدیریت از حالت تزلزل بیرون بیاید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین نهاده های دامی از جمله ذرت و سویا برای مرغداران تاکید کرد و گفت: این مسئله جزو دغدغه های جدی مرغداران است، آنها در شرایط فعلی نمی دانند که جوجه ریزی کنند یا نه؛ از این رو وزیر جهاد کشاورزی باید از این بخش حمایت کند تا از وضعیت کنونی بیرون بیایند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهدیم که نقدینگی هر روز به سمت یک بازار می رود ، از این رو دولت باید در جهت تسهیل فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی به سمت تولید اقدام کند. متاسفانه شاهدیم که هر روز در یک بازار از جمله بورس یا خودرو مشکل ایجاد می شود که این مسئله قابل قبول نیست.

قادری در تذکر به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شیراز تنها کلانشهری است که رینگ اول کمربندی آن تکمیل نشده است. از این رو هر چه سریعتر این پروژه باید تعیین تکلیف شود. از طرف دیگر بازگشت ارزهای حاصل از صادرات ضروری است. در شرایط فعلی عده ای سوءاستفاده کرده و با کارت های اجاره ای اقدام به صادرات کرده اند، اما ارزها را بازنمی گردانند که این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات بحث تامین بودجه خط دوم آبرسانی به شیراز است که 16 کیلومتر از این پروژه باقی مانده که باید با تخصیص منابع تکمیل شود. از طرف دیگر رئیس کل بانک مرکزی باید اجازه واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای اساسی را بدهد تا مشکل واردات این کالاها حل شود./

پایان پیام

نظرات بینندگان