کد خبر: ۱۴۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

داستان کمبود گاز مایع در فارس؛ شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی: کمبودی نداریم

کمبود گاز مایع موجب گلایه‌مندی برخی شهروندان در استان فارس و کلانشهر شیراز شده است.
  هر سال با نزدیک شدن پاییز یکی از صنوفی که با مشغله بیشتری روبه‌رو هستند، ایزوگام‌کارها است. اوج کار فعالان این صنف پیش از بارندگی‌های پاییز و زمستان است و ابزار لازم این صنف نیز سلیندرهای گاز مایع است اما نکته‌ای که امسال این صنف را با مشکل روبه‌رو کرده کمبود گاز مایع است.

این امر نه تنها فعالیت اقتصادی این صنف را دچار دردسر کرده بلکه مردم برخی از نقاط را که از گاز شهری بی‌بهره‌اند نیز به نگرانی انداخته است. هر چند با سامانه "سدف" انتظار می‌رفت این مشکل برطرف شود اما دوچندان شد.

بعد از سهمیه‌بندی گاز مایع در سامانه سدف، کمبود گاز مایع در استان فارس و شهرستان شیراز برخی از مصرف‌کنندگان را دچار مشکل کرده و قیمت آن هم بعضا تا چند برابر قیمت مصوب رسیده است.

خبرنگار تسنیم برای پیگیری این مطالبه مردم به سراغ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه فارس رفت. امیر بنی‌کریمی در گفت‌وگو با تسنیم در شیراز اظهار داشت: گاز مایع به اندازه کافی در استان وجود دارد و تامین شده است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 62 هزار تن گاز مایع در استان فارس تامین و توزیع شده است که نسبت به پارسال که 57 هزار تومان بوده، رشد 7 درصدی داشته است.

بنی کریمی با اشاره به اینکه توزیع گاز مایع پیش از این به صورت حواله دستی و از طریق عوامل توزیع انجام می‌شد که این روش سنتی بوده و امکان نظارت کامل میسر نبود گفت: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع امکان نظارت بیشتر بر توزیع و مشخص شدن مصرف کننده‌های واقعی است و عرصه خارج از شبکه نیز کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: مشترکان جدید می‌توانند با ثبت نام در سامانه newtejaratasan. niopdc.ir نسبت به ثبت مشخصات و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند.

با ثبت‌نام در سامانه "سدف" خانواده‌ها امیدوار به دریافت بی‌دغدغه گاز مایع خواهند بود اما اگر به جای خانه مردم به خودروها نرسد./ تسنیم

انتهای پیام/424/ح

نظرات بینندگان