کد خبر: ۱۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

محقق شدن ارزآوری صنایع ‌دستی فارس با حمل و نقل هوایی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، گفت: همکاری با ناوگان حمل‌ و نقل هوایی برای پیشبرد ظرفیت ارزآوری در حوزه صنایع‌ دستی محقق می شود.
 مصیب امیری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در دیدار با مدیر یکی از شرکت هواپیمایی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار، شخصیت‌های مشهور و آثار فاخر فرهنگی و تاریخی این استان در حوزه گردشگری و میراث‌ فرهنگی، فارس را ایرانی کوچک با تنوع آب و هوایی بی‌نظیر معرفی و  بیان کرد: فارس در حوزه صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های فراوانی برای ارزآوری و درآمدزایی دارد.

او، حضور ۵ میلیون گردشگر داخلی و خارجی طی یک سال در استان فارس را ظرفیتی مناسب برای این استان برشمرد و تصریح کرد: ویژگی منحصر به‌ فرد فارس، وجود ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی بوده که گردشگری سلامت نیز به این ظرفیت‌ها افزوده شده است.

امیری،  با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اقامتی در فارس، ادامه داد: یکی از ملزومات توسعه بخش گردشگری، تامین استانداردهای مرتبط با موضوعات اقامتی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، افزود: تا سال ۱۳۹۲ استان فارس دارای ۶۵ هتل و هتل ‌آپارتمان بوده که در حال حاضر این رقم به ۱۰۵ واحد اقامتی رسیده است.

او، با بیان اینکه در طول این مدت ۱۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی به ظرفیت‌های اقامتی استان افزوده شده، اضافه کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی جاذبه قابل ‌توجه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی بوده که به همین دلیل تا پایان امسال ۲۰ مرکز بوم‌گردی دیگر نیز به ظرفیت‌های استان اضافه می شود.

امیری با بیان اینکه بحران کرونا عامل مشترک ایجاد بحران در حوزه گردشگری و حمل ‌ونقل است، اظهار کرد: می‌توان با تعریف سرفصل‌های مشترک توسعه‌ محور در حوزه حمل‌ ونقل و گردشگری زیان‌های متاثر از بروز این بحران را به حداقل رساند.

او، مطالعات هدفمند اداره‌کل استان در حوزه گردشگری را داده‌هایی قابل‌توجه برای توسعه حمل ‌ونقل هوایی با محوریت شهر شیراز دانست و  تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که در زمان اوج گردشگری، تقاضای بیشتری برای تهیه بلیت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، گفت: با پشت سر گذاشتن بحران کرونا و توسعه همکاری‌های هواپیمایی هما در فارس شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در فارس هستیم.

انتهای پیام/ت

نظرات بینندگان