کد خبر: ۱۴۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

گزارش تصویری؛ نمایش «بغض شیرین»؛ روایتی آزاد از زندگی شهید «حسینی بکتری»

نویسنده و کارگردان دفاع مقدس استان فارس از تولید نمایشی جدید با عنوان «بغض شیرین» خبر داد و گفت: این نمایش چهارمین اثر گروه نمایش مردمی مهنا است که به زودی به روی صحنه می‌رود.
به گزارش شیرازه؛ گروه نمایشی مهنا یکی از این گروه‌های هنری است که تاکنون ۳ اثر نمایشی با موضوع دفاع مقدس و عفاف را به صحنه برده و اکنون در حال آمده کردن چهارمین اثر خود با نام «بغض شیرین» است.

نمایش "بغض شیرین" روایت و برداشتی آزاد از زندگی شهید نورالدین حسینی بکتری از نیروهای است که در بهمن 59 توسط رژیم بعث به شهادت رسیده است.

بهرام میرزایی نویسنده و کارگردان دفاع مقدس استان فارس در این باره اظهار داشت: چهارمین اثر نمایشی گروه مردمی مهنا در مراحل نهایی تمرین قرار دارد و در آینده نزدیک به روی صحنه می‌رود.

 به گفته نویسنده و کارگردان نمایش بنا بوده که نمایش گسترده‌تر و با حضور بازیگران بیشتری برگزار شود اما به دلیل کرونا و شرایط ایجاد شده توسط آن نمایش به صورت تک بازیگر و  مونولوگ برگزار می‌شود.

نویسنده و کارگردان دفاع مقدس استان فارس  با بیان اینکه پس از بررسی زندگی شهید نورالدین حسینی بکتری برای نمایش انتخاب شد، بیان کرد: کار تحقیق از یک سال قبل آغاز شد و در خردادماه نیز متن نمایش به نگارش درآمد در نهایت با انتخاب بازیگر تمرینات در تیرماه شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد.

میرزایی درباره نمایشنامه «بغض شیرین» و تفاوتش با آثار گذشته گفت: نمایشنامه مهنا و پل کارون یک اقتباس وفادار و در قالب یک تئاتر مستند تولید شده ولی نمایشنامه بغض شیرین یک اقتباس آزاد از زندگی شهید سید نورالدین حسینی بکتری است که در قالب یک غزل عاشقانه نمایشی از زبان دخترش شیرین روایت می‌شود.

وی با بیان اینکه این اثر ۴۵ دقیقه است، عنوان کرد: بازیگری این نمایش به عهده زهرا راعی بوده و اجرای عموم این نمایش با توجه به شیوع ویروس کرونا به شیوه آنلاین است.

به گفته کارگردان و نویسنده "بغض شیرین" به دلیل شرایط حاضر این نمایش به صورت آنلاین پخش می‌شود و علاوه بر آن وی پیشنهاد اجرای خانوادگی را داده است که البته در صورت موافقت این امر انجام می‌شود.

زهرا راعی تک بازیگر این نمایش نقش شیرین دختر شهید را بازی می‌کند که در یک بازی زیبا در بخش‌هایی از نمایش هم نقش همسر شهید و هم نقش شهید را نیز بازی می‌کند و از نقاط قوت این نمایش همین بازی 3 شخصیت توسط تک بازیگر است که بسیار حساب شده و دقیق این اتفاق رخ می‌دهد.

میرزایی در کارنامه خود نمایش مهنا براساس زندگی شهید عباس دوران، نمایش پل کارون براساس زندگی شهید شاهرخ ضرغام و یک نمایش خیابانی با موضوع عفاف و حجاب دارد. گروه نمایش مردمی مهنا تاکنون سه نمایش در حوزه دفاع مقدس تولید کرده و ۲۵ هزار نفر این آثار را به صورت رایگان تماشا کرده‌اند.

 این نمایش بناست در جشنواره سپهر نیروی هوایی ارتش با حضور 35 اثر دیگر از کل کشور شرکت کند.

عکس: سینا اسماعیل خانی
نظرات بینندگان