کد خبر: ۱۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

دست پُر صداوسیمای مرکز فارس در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

صداوسیمای مرکز فارس ۷۳۰ برنامه در قالب ۶۵۰ ساعت برای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس تدارک دیده است که در این ایام از این شبکه پخش می شود.

  رییس کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس با بیان اینکه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم تبیین شده است، گفت: بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب دفاع مقدس است که برگرفته از مکتب امام حسین علیه السلام است.
دست پُر صداوسیمای مرکز فارس در  بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
سید تقی سهرابی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر در معرض دید ما قرار می‌گیرد و به تصویر کشیده می‌شود از دوران دفاع مقدس تلاش‌های حوزه تبلیغات و رسانه در آن دوران حماسه است اظهارداشت: اگر آن‌ها در آن شرایط سخت از خود گذشتگی و جانفشانی انجام نمی‌دادند و صحنه‌های دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط نمی‌کردند الان نمی‌توانستیم تصویری روشن برای نسل جوان و آیندگان در خصوص دفاع مقدس ترسیم کنیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس با تاکید بر اینکه کسانیکه از خاطرات، قصه‌ها و رویداد‌های در روایتگر دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند باید روایت و مطالب آن‌ها بروز و با زبان امروزی برای نسل جدید باشد چرا که برای حرکت جدید و نو باید نوآوری داشت و از درجا زدن پرهیز کرد.

رییس کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس با شاره به اینکه اوج کار و فعالیت رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: صداوسیمای مرکز فارس برنامه‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های چهارگانه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی از سوم خردادماه شروع کرده است که به پخش برنامه زنده تلویزیونی حکایت فتح هرچهارشنبه می‌توان اشاره کرد.

او به ساخت فیلم مستند «عبدالله» زندگی سردار شهید مدافع حرم شهید اسکندی اشاره کرد و گفت: ایشان از مدیران در طراز انقلاب بوده که این ویژگی‌ها به دلیل ولایت پذیری و در مکتب امام خمینی (ره) است.

سهرابی افزود: صداوسیمای مرکز فارس ۷۳۰ برنامه در قالب ۶۵۰ ساعت برای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس تدارک دیده است که از این شبکه پخش می شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته تهیه و پخش ۱۵ برنامه زنده تلویزیونی در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری صداوسیمای مرکز فارس با حضور اقشار مختلف و یگان‌های نظامی و انتظامی استان است که از ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به نقش و جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های مکتوب و برخط استان نیز در جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس به رسالت خود عمل نمایند و این ایام را با انتشارا مطالب و اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف که در سطح استان برگزار می‌شود همراهی کنند.

او تصریح کرد: به دلیل وجود ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده امسال رژه ۳۱ شهریورماه برگزار نمی‌شود و بجای آن مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس با رزمندگان و مسئولین سراسرکشور صحبت خواهند کرد و این مراسم در استان فارس نیز در این اداره کل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان