کد خبر: ۱۴۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
27 شهریور ماه:

شناسایی 48 هزار و 627 مورد ابتلا به کرونا ویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس، اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۲۷۳ هزار ۱۷۰ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۶۲۷ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

این مقام مسئول گفت: ۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۶ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، افزود: با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۹۱۷ نفر رسیده است.

همتی با اشاره به بستری ۷۰۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۷۲ بیمار کووید۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا با تجهیزات و امکانات کامل آماده خدمت رسانی به مراجعان است، توصیه کرد: افراد دارای علائم بیماری کووید ۱۹، برای معاینه به مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند و از حضور در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بپرهیزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا در کمین سهل انگاری و بی توجهی افراد است، تصریح کرد: برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست‌ها الزامی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان