کد خبر: ۱۴۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

آغاز چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف با رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی در استان فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه، مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از صبح پنجشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور و رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

در این دوره از رقابت‌های قرآنی که در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان (ویژه آقایان)، برگزار شد، در بخش آقایان 42 نفر در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و در بخش بانوان 52 نفر در تالار معلم مجموعه آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز رقابت کردند.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس، حضور متسابقان رشته‌های مختلف در این دوره، در آزمون مفاهیم که به شکل شفاهی برگزار می‌شود، الزامی است.

سیدامیرعباس جلالی، افزود: در تمام رشته‌های حفظ نیز ۳۰ درصد امتیاز در این مسابقات مربوط به مواردی نظیر تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتداست و ۷۰ درصد امتیاز به حسن حفظ تعلق دارد.

در این مسابقات ۱۰ نفر از داوران بومی استان فارس حضور دارند که در بخش آقایان محمود آسن داور حسن حفظ و رئیس هیئت داوران، محمد باقر ماهان تجوید، امیر فتح‌پور صوت، علی‌اکبر ظفرآبادی لحن و حمید ایمان‌دار وقف و ابتدا را قضاوت خواهند کرد و میکائیل باقری نیز از تهران به‌عنوان ناظر این بخش حضور دارد.

در بخش بانوان نیز زهره معارف داور وقف و ابتدا و رئیس هیئت داوران، زهرا کسرایی داور صحت حفظ، مرضیه فیروززاده داور لحن، زهرا داور عیدی‌پور صوت و حمیده زارع مویدی داور تجوید خواهد بود و ناظر بخش بانوان نیز زهرا عبدی‌فرد است.

به گزارش ایسنا، در این مرحله از مسابقات در بخش آقایان در رشته قرائت دو نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ کل دو نفر، اذان یک نفر و دعاخوانی یک نفر و در بخش بانوان، قرائت یک نفر، ترتیل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ کل دو نفر و دعاخوانی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان