کد خبر: ۱۴۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین:

با دلار ۲۷‌ هزار تومانی نمی‌شود تلفن همراه هوشمند تهیه کرد!/4 میلیون دانش آموز به شاد دسترسی ندارند

محمدمهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین با بیان اینکه مشکل نخست در افزایش قیمت ارز و گرانی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های دانش آموزی است، گفت: بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند با دلار ۲۷‌ هزار تومانی و افزایش ۵۰‌ درصد قیمت تلفن‌های همراه، برای فرزندشان گوشی تهیه کنند و آموزش و پرورش باید برای این قشر از دانش آموزان تدبیر داشته باشد.
  نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۰‌میلیون و پانصدهزار دانش آموز به شاد دسترسی دارند، گفت: بر همین اساس و با توجه به اینکه 14 میلیون و 500 هزار دانش آموز در کشور در حال تحصیل داریم، یعنی حداقل 4 میلیون دانش آموز به شاد دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه مشکل نخست در افزایش قیمت ارز و گرانی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های دانش آموزی است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند با دلار ۲۷‌ هزار تومانی و افزایش ۵۰‌ درصد قیمت تلفن‌های همراه، برای فرزندشان گوشی تهیه کنند و آموزش و پرورش باید برای این قشر از دانش آموزان تدبیر داشته باشد.
 
محمدمهدی فروردین، اضافه کرد: با وجود اینکه اعلام شده هزینه اینترنت استفاده از شاد رایگان است اما بسیاری از مناطق کشور و مناطق محروم امکان پوشش همگانی اینترنت وجود ندارد و این موضوع دیگر مشکلی است که آموزش و پرورش باید نسبت آن توجه داشته باشد.
 
وی یادآور شد: آموزش مجازی به این صورت به هیچ عنوان نمی‌‎تواند جایگزین آموزش حضوری شود و لازم است که دانش آموزان برای برقراری ارتباطات چهره به چهره با معلمان خود به صورت گروهی با رعایت تراکم و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حاضر شوند.
 
فروردین افزود: وزارت آموزش و پرورش فقط نباید به سامانه شاد اکتفا کند بلکه می‌تواند با فراخوانی از دانشگاه‌ها دعوت کند تا سامانه‌های جدیدی که در این عرصه وجود دارد را ارائه کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ایرادات وارد بر شاد و آموزش مجازی از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیری خواهد شد تا خطرات احتمالی ترک بازماندن از تحصیل دانش آموزان را تهدید نکند.

نظرات بینندگان