کد خبر: ۱۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جلال رشیدی عنوان کرد؛

دومین شهر بزرگ استان فارس با مشکل آب شرب روبروست

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه با بزرگترین سد استان فارس ۳۰ کیلومتر فاصله داریم ولی با مشکل جدی آب شرب مواجه هستیم.
جلال رشیدی کوچی؛  نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: بزرگترین شهر پس از شیراز در استان فارس مرودشت است که عمده مشکل آن، آب شرب است، جمعیت مرودشت که حدودا 150 هزار نفر می باشد،  علیرغم اینکه با بزرگترین سد استان فارس 30 کیلومتر فاصله داریم با مشکل جدی آب شرب مواجه هستیم، متاسفانه زیرساخت ها در این حوزه دچار مشکل است که با پیگیری های لازم سعی داریم این مشکل را رفع کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از حوزه انتخابیه بنده در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، نوسانات قیمتی در بحث کود، آب، نهاده ها و خرید و فروش این محصولات،  این عزیزان را دچار مشکل کرده است، متاسفانه امنیت روانی برای کشاورزان ما وجود ندارد.

نماینده مرودشت تصریح کرد: عدم استفاده از ظرفیت های اقتصادی در حوزه گردشگری و آثار باستانی ثبت جهانی مثل تخت جمشید و پاسارگاد برای مردم منطقه از دیگر مشکلات موجود در این حوزه انتخابیه است، متاسفانه ما شاهد این هستیم که این دو اثر باستانی هیچ بهره اقتصادی برای مردم بومی آن منطقه ندارد.

وی اظهار کرد: در حوزه راه به ویژه راه های روستایی نیز مشکلات عدیده ای وجود دارد، در حال حاضر در مسیر ارسنجان جاده ای به طول 10 کیلومتر داریم علیرغم اینکه طرح ملی است ولی 15 سال است که ساخته نمی شود که متاسفانه هر روز شاهد تصادفات زیادی در این محدوده هستیم و قول ساخت و تکمیل آن را تا چند ماه آینده به ما داده اند.

 رشیدی کوچی خاطرنشان کرد:  زمانی مرودشت به عنوان قطب صنعتی شناخته می شد، بطوریکه  بزرگترین کارخانه لوازم خانگی در شهر ما بود ولی از اواسط دهه هشتاد و با واگذاری به بخش خصوصی، کارخانه ای به آن عظمت تعطیل شد و امروز سوله های آن کارخانه محل دپوی پیاز و سیب زمینی شده است که به دنبال تحقیق و تفحص از آن هستیم تا بدانیم چه بر سر این کارخانه آمده است.

پایان پیام/


نظرات بینندگان