کد خبر: ۱۴۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

مرگ ۱۲ هم استانی دیگر بر اثر کرونا ویروس/ افزایش جانباختگان کرونا در فارس به ۹۳۷ نفر

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ ۱۲ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۹۳۷ نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام ۲۷۶ هزار و ۸۹۵ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۴۹ هزار و ۶۵۶ نفر به قطعیت رسیده است.

علی اکبری همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع ۷۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۷۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و شرایط آن ها وخیم گزارش شده است.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۴۶ هزار و ۱۱۵ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری با اشاره به افزایش شیوع بیماری در استان های همجوار با استان فارس تاکید کرد: مردم باید توصیه های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرند.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه در استان هایی که با فارس هم مرز هستند، بیماری کووید۱۹ با شدت بیشتری ادامه دارد، هشدار داد: در برخی مناطق و شهرستان های استان نیز، این وضعیت بیشتر از مناطق دیگر شدت گرفته است.

او ادامه داد: به عنوان نمونه در هفته گذشته در شهرستان کازرون ۱۲۸ بیمار مثبت قطعی، در شهرستان کوار ۵۹ مورد، شهرستان آباده ۵۴ مورد و در مرودشت ۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده اند.

معاون درمان دانشگاه از هم استانی های فرهیخته فارس خواست تا استفاده از ماسک را در اولویت حفظ مراقبت شخصی خود قرار دهند و ضمن شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان