کد خبر: ۱۴۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شنونده «قصه های جنگ» در اتاق گفتگوی آنلاین باشید؛

ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی از زبان راویان دفاع مقدس

«قصه های جنگ» در قالب گفتگوی زنده با رزمندگان دفاع مقدس استان فارس ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی و خاطرات جبهه را روایت می‌کند.
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر ضرورت ثبت تاریخ شفاهی جنگ تاکید کرده اند و در پیامی نیز نوشته اند: «از همه‌ی نگارندگان حوادث جنگ و همه‌ی کسانی که توان انجام وظیفه در این مهم را دارند، درخواست می‌کنم از ثبت و ضبط جزییات این دوران غفلت نکنند و این گنجینه‌ی تمام نشدنی را برای آیندگان به ودیعه بگذارند.»

پس بر اساس تاکیدات معظم له در خصوص ثبت تاریخ شفاهی جنگ، به سراغ مجری برنامه «قصه های جنگ»می رویم که با استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونا یی با همکاری مجمع جهاد و شهادت و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس
 اقدام به طراحی اتاق گفتگویی نموده اند که مخاطبان می توانند با ورود به لینک اعلام شده شنونده این گفتگوی زنده باشند.

محمد علی یزدانشناس مسئول دفتر استانی سازمان هنری رسانه‌ای در اوج در گفتگو با شیرازه در خصوص این برنامه،گفت: «قصه های جنگ» در قالب گفتگوی زنده با رزمندگان دفاع مقدس استان فارس ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی و خاطرات جبهه را روایت می‌کند.
 ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی از زبان راویان دفاع مقدس
 یزدان شناس در ادامه به ضرورت انعکاس تاریخ شفاهی جنگ اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اهمیت تاریخ شفاهی و لزوم پرداختن به آن، این برنامه در قالب گفتگوی زنده در فضای مجازی طراحی و تدارک دیده شده است که هر هفته یکشنبه ها ویژه عموم مردم اجرا می شود.

وی افزود:این گفتگوی آنلاین با همکاری مجمع جهاد و شهادت و جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس و در قالب برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس برگزار می گردد.

او ادامه داد: اولین گفتگو در پنجم مرداد ماه سال جاری همزمان با سالروز عملیات مرصاد انجام شد.

یزدانشناس با بیان اینکه  قصه‌های جنگ گفتگویی است که با راویان دفاع مقدس اتفاق می افتد،اظهار کرد: هفته ای یک برنامه یکشنبه ها ساعت ۲۱ به صورت زنده برگزار می‌شود و افراد علاقه مند از طریق لینکی که در اختیار آنها قرار می گیرد وارد اتاق گفتگو شده و صحبت ها را می شنوند سپس فیلم گفتگو را در آپارات قرار می دهیم که در دسترس همگان قرار گیرد.
ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی از زبان راویان دفاع مقدس
این فعال فرهنگی عنوان کرد: قصه های جنگ بیشتر در مورد شهدای مختلف استان فارس است که یا کمتر از آنها شنیده ایم یا شهدای شهرستان هایی هستند که کمتر در معرض رسانه ها بوده اند و یا شهدایی که از اقشار مختلف در جنگ شرکت کرده اند، مثل نیروهای ارتش، جهادسازندگی، پشتیبانی جنگ، نیروهای زمینی و هوایی، عشایر، بهداری و...

 یزدانشناس اضافه کرد: ابتدا موضوع و شهید را نتخاب می کنیم سپس راویانی را در نظر می گیریم که با آن شهید یا همرزم بوده‌اند یا می‌توانند در موردش صحبت کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که علاقه مند حضور در این اتاق گفتگو هستند می توانند مشخصات خود را به شماره تلفنی که در پوستر ذکر شده ارسال کنند تا از طریق سیستم لینک ورود به برنامه را به آنها ارسال ‌کنیم.
ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی از زبان راویان دفاع مقدس
یزدانشناس ادامه داد: افراد حاضر در گفت‌وگو اگر سوال یا صحبتی در خصوص همان برنامه و شهید دارند می‌توانند از راوی بپرسند و همان موقع پاسخ خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه چون شهدا معمولاً افراد شاخص هر منطقه و محل شهرستان خود هستند پس سخن گفتن درباره آنان کار چندان دشواری نیست،عنوان کرد: فقط باید دقیقتر در مورد آنها تحقیق کنیم تا اطلاعات بیشتر و صحیح تری به مخاطب ارائه دهیم.

او با اشاره به اینکه البته پیدا کردن این شهدا در شهرستان ها کمی زمان می‌برد،ابراز داشت: این برنامه از همه جای کشور مخاطب دارد و موقعیت خوبی است که در مورد شهدایی که کمتر صحبت شده اطلاع‌رسانی کنیم.

یزدانشناس در ادامه به کتاب در دست انتشار خود در حوزه دفاع مقدس هم اشاره کرد که و گفت:در این کتاب خاطرات یک رزمنده تکاور نیروی دریایی ارتش  که در ۴۵ روز اول اول جنگ در خرمشهر حضور داشته  به ثبت رسیده است که به زود توسط حوزه هنری فارس رونمایی خواهد شد.
ناگفته هایی از شهدای جنگ تحمیلی از زبان راویان دفاع مقدس
وی در پایان اعلام کرد: مخاطبان جهت شرکت در جلسه و دریافت لینک اتاق گفتگو، نام و نام خانوادگی خود را به شماره «09175881669»  در واتساپ بفرستند تا لینک دعوت به اتاق گفتگو برای آنان ارسال گردد./
قسمت های قبل قصه های جنگ را اینجا ببینید.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان