کد خبر: ۱۴۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خبر داد:

اجرای پویش «یک روز پس از کرونا» در کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از آغاز پویش «یک روز پس از کرونا» از ابتدای مهرماه خبر داد.
  روح الله منوچهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه ویژه برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اداره کل کتابخانه‌های عمومی پویش «یک روز پس از کرونا در کتابخانه‌های عمومی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پویش از ابتدای مهرماه به منظور ارائه بهترین ایده‌ها و برنامه‌ها درباره وضعیت کتابخانه‌های عمومی با توجه به بازگشایی کامل کتابخانه‌ها خواهد بود، به تشریح نحوه شرکت در این طرح پرداخت و تصریح کرد: این پویش در ۲ بخش کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی از شرکت کنندگان خواست، دیدگاه، احساس و برنامه‌های خود درباره حال و هوای کتابخانه‌های عمومی پس از پایان بیماری کووید ۱۹ را در قالب عکس، فیلم یک دقیقه‌ای، دل نوشته بیان کنند.

به گفته منوچهری، شرکت کنندگان آثار خود را با هشتگ «یک_روز_پس_از_کرونا» در صفحه اینستاگرام شخصی خود منتشر کرده، سپس پست مسابقه به صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به نشانی @farslibrary ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس تصریح کرد: این پویش از ابتدای مهرماه آغاز و مهلت شرکت در آن تا پایان هفته کتاب در آبان‌ماه است.

منوچهری با بیان اینکه تمامی آثاری که شرایط مسابقه را رعایت کرده‌اند در بررسی و داوری قرار می‌گیرند، اضافه کرد: برترین آثار در قالب‌های مختلف و در هر دو بخش مسابقه معرفی و در مراسمی از آنها تقدیر خواهد شد.

وی ضمن دعوت عموم مردم به مشارکت در پویش «یک روز پس از کرونا» در کتابخانه‌های عمومی به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی در دوران شیوع کرونا فعالیت‌های خود را در فضای مجازی با پویش‌های کرونا را شکست می‌دهیم، هر خانه یک کتابخانه، مرا بخوان، هر کتابدار یک کتابخوان، جشنواره کتابخوانی رضوی، کارگاه آموزش داستان‌نویسی، کتابستانه و … ادامه داد که این برنامه‌ها با استقبال خوبی روبرو شد. همچنین در پویش نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم از نظر تعداد شرکت‌کننده در کشور، استان فارس مقام اول را به دست آورد و در پویش هر کتابدار یک کتابخوان برگزیده کشوری داشتیم.

 
نظرات بینندگان