کد خبر: ۱۴۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

فارس در محاصره دایره قرمز کرونا/ ۵۷ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ مرد‌ها و ۴۳ درصد زن‌ها هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار ابتلای مردم فارس به بیماری کرونا از ابتدای شیوع تاکنون، به مرز ۵۰ هزار نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آمار ابتلای مردم فارس به بیماری کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: با انجام بیش از ۲۷۸ هزار مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۴۹ هزار و ۹۲۰ مورد رسیده است.

او با اشاره به مرگ یک هم استانی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون ۹۳۸ نفر است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۷۶۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۷۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی همچنین از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۶ هزار و ۴۹۹ نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تصریح کرد: این افراد هم اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گزارش امروز خود به میانگین سنی مبتلایان در استان اشاره کرد که ۴۱ سال بوده است و ادامه داد: میانگین سنی جانباختگان نیز از ابتدای شیوع بیماری، ۶۷ سال بوده است.

همتی ۵۷ درصد مبتلایان استان را مرد و ۴۳ درصد را زن اعلام کرد و گفت: در آمار جانباختگان استان نیز ۵۹ درصد از گروه مردان و ۴۱ درصد از گروه زنان بوده اند.

او به مردم استان فارس، نسبت به وضعیت قرمز همه استان‌های همجوار فارس هشدار داد و اضافه کرد: در صورت بی توجهی مردم به اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی، استان فارس نیز در هفته‌های آینده با وضعیت قرمز مواجه می‌شود و امیدواریم با همکاری عمومی در این زمینه، با چنین شرایطی مواجه نشویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان