کد خبر: ۱۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با ادامه روند نزولی در هفته جاری رخ داد؛

ریزش 57هزار واحدی شاخص بورس/ 8472 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام

شاخص کل بورس در پایان معاملات آخرین روز تابستان با 57 هزار واحد کاهش عدد یک میلیون و 595 هزار و 148 واحد را ثبت کرد و ارزش معاملات بازار سهام هم با توجه به عقب نشینی خریدارن با افت شدید نسبت به روز گذشته به حدود 8472 میلیارد تومان رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرد و تا امروز دوشنبه این روند ادامه داشت. کارشناسان پیش بینی می‌کنند که دو روز کاری پایان هفته، بازار به سمت تعادل حرکت کند و رنگ شاخص فردا و پس فردا سبز رنگ باشد.

بازار سهام در ادامه دو روز گذشته، آخرین روز تابستان را قرمز پوش به پایان رساند و با ریزش 57 هزار واحدی (منفی 3.46 درصد) دوباره به کانال 1.5 میلیون واحد عقب نشینی کرد. 

امروز هم مانند دو روز گذشته فشار فروش زیاد بود و خریدارن با توجه به وضعیت بازار اقدام به خرید نکردند. این موضوع در ارزش و حجم معاملات خود را نشان داد به طوری که حجم معاملات نسبت به روز گذشته حدود 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ البته ساعت پایانی معاملات روز جاری برخی صف‌های فروش در حال خریداری شدن بودند و در نیم ساعت پایانی حدود 15درصد از ارزش صف‌های فروش کاهش یافت.

بنابراین گزارش، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با 57 هزار و 88 واحد ریزش در ایستگاه یک میلیون و 595 هزار و 148 واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن هم با 6175 واحد کاهش به 415 هزار و 919 واحد رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران 3 میلیارد و 354 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 477 هزار معامله و به ارزش 4947 میلیارد تومان دادوستد کردند. 
 
ارزش کل معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) امروز با تغییر مالکیت 4 میلیار و 879 میلیون سهم و اوراق مالی به بیش از 8472 میلیارد تومان رسید.
 
ارزش معاملات خرد سهام هم به 6100 میلیارد تومان بود و 1142 میلیارد تومان هم پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.
 
تعداد کل معاملات امروز 55 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به 855 هزار واحد رسیدارزش و حجم کل معاملات امروز بازار سرمایه به ترتیب کاهش 51 و 35 درصدی را نسبت به دیروز ثبت کرد.
 
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان،صنایع ملی مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایشگاه اصفهان، سرمایه‌ نفت و گاز پتروشیمی تامین و پالایشگاه تهران با بیشترین تاثیر منفی در افت شاخص بورس نقش داشتند.
 
بالاترین ارزش معاملات هم مربوط به گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بودندبیشترین حجم معاملات نیز به ایران خودرو با 499.5 میلیون سهم، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 342.9 میلیون سهم، بانک ملت با 229.4 میلیون سهم، سایپا با 171.8 میلیون سهم و بانک تجارت با 157.5 میلیون سهم تعلق گرفت.
 

 

شاخص کل فرابورس ایران در جریان معاملات امروز با 217 واحد منفی به رقم 17 هزار و 599 واحد رسید.

معامله‌گران در جریان معاملات امروز فرابورس مالکیت بیش از یک میلیارد و 525 میلیون سهم و اوراق مالی را در 378 هزار معامله و به ارزش 3525 میلیارد تومان جابه‌جا کردند.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تنگویان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین نقش را در افت شاخص فرابورس داشتند و در مقابل بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس با تاثیر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

بانک دی، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان پر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 
انتهای پیام/ن
نظرات بینندگان