کد خبر: ۱۴۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

شمار مبتلایان به كرونا در فارس از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت/ فارس برای مقابله با کرونا پول ندارد!!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز شمار مبتلایان به كرونا ویروس از ابتدای شیوع تاكنون در استان فارس را ۵۰ هزار و ۳۷۸ نفر اعلام كرد.
با انجام بیش از ۲۷۹ هزار و ۴۴۷ مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۵۰ هزار و ۳۷۸ مورد رسیده است.

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ ۷ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جان‌باختگان این بیماری در استان به ۹۴۵ نفر رسیده است.
 تلاش کادر درمان در استان فارس، سهم بسزایی در کاهش مرگ و میر مبتلایان داشته است.


هم اکنون ۷۷۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، از این تعداد ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
البته آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۶ هزار و ۹۷۱ نفر از ابتدای شیوع تاکنون رسیده است.

ضمن اینکه در استان‌های همجوار، این بیماری با موج و شدت بیشتری در جریان است.

با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش احتمال ابتلا به آنفلوآنزا باید احتیاط بیشتری برای مراقبت های فردی در خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد و حتی المقدور از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.

افرادی که با مراجعه به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان، برگ ارجاع برای بستری در مراکز درمانی، دریافت کرده اند نباید مراجعه به بیمارستان برای بستری را به تاخیر بیندازند.


جان جوانان فارس در خطر است/ کرونا این‌بار به جان جوانان می‌افتد
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص افزایش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا در جوانان بدون بیماری زمینه ای هشدار داد و خطاب به جوانان گفت: بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا، توجه داشته باشند.

 مهرزاد لطفی از افزایش آمار ابتلا و جان باختن افراد جوان و بدون بیماری زمینه ای بر اثر کرونا در فارس خبر داد.
 
وی این موضوع را هشداری برای تمامی مردم فارس دانست و از مردم به ویژه جوانان خواست تا مراقبت از خود را جدی تر گرفته و نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی در این بحران دقت ویژه ای داشته باشند.
 
وی با بررسی مصوبه های پیشین ستاد مدیریت کرونا  در دانشگاه، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع، حرم، وطن و سلامت را گرامی داشت.
 
دکتر لطفی در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۹۰ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

فارس برای مقابله با کرونا پول ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص میزان هزینه‌های انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تاکنون ۴۱۲ میلیارد تومان برای مواجهه با این بیماری هزینه شده است که ۳۸۲ میلیارد تومان آن اعتبارات مستقیم دانشگاه و مابقی کمک خیرین بوده؛ از زمان شیوع کرونا تاکنون تنها ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اختصاص داده شده و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان مابقی بصورت مطالبه کماکان واریز نشده است. 



منبع: تابناک
نظرات بینندگان