کد خبر: ۱۴۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
معاون هماهنگ کننده ارتش؛

اگر صلح می خواهیم باید آماده جنگ باشیم یعنی باید توان بازدارندگی مان بالا باشد

حبیب الله سیاری گفت: باید برای مقابله با تهدیدات آینده ابزار کار لازم را داشته باشیم چون در آینده آنچه در میدان جنگ حاکم است علم و دانش است و هر کشوری علم و دانش و فناوری و ابزار برتر و بهتری داشته باشد قطعا در میدان جنگ پیروز است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه دوم مهرماه در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد،با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده و محکم ایستاده است،عنوان کرد: دشمن به طرق مختلف تهدیداتی علیه ما داشته و دارد و خواهد داشت لذا برای اینکه بتوانیم استقلال، تمامیت ارضی، انقلاب و امنیت خود را حفظ کنیم نیاز داریم توانمندی های دفاعی را افزایش دهیم.

سیاری با تاکید بر اینکه بهترین دفاع آمادگی برای حمله است ابراز داشت: با توجه به پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس تجربه ثابت کرده است تهدیدات آینده با تهدیدات فعلی متفاوت است همانطور که تهدیدهای فعلی با قبل متفاوت است.

وی تصریح کرد:همانطور که نوع عملکرد دفاعی ما امروز با دوران دفاع مقدس کاملا متفاوت است قطعا باید بدانیم آینده نیز نسبت به حال متفاوت خواهد. بود.

دریادار سیاری ادامه داد: در حوزه دفاع و برای حفظ استقلال، تمامیت ارضی، انقلاب و ارتقای سطح امنیت جمهوری اسلامی ایران در جهان باید به فکر حال و آینده باشیم و تهدیدات ۲۰ سال آینده را بشناسیم و برای مقابله با این تهدیدها برنامه ریزی کنیم و پبش بینی کنیم که در چه مسیری باید حرکت کنیم تا در آینده بتوانیم در مقابل این تهدیدها پاسخگو باشیم.
اگر صلح می خواهیم باید آماده جنگ باشیم یعنی باید توان بازدارندگی مان بالا باشد
 وی با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با تهدیدات آینده  ابزار کار لازم را داشته باشیم،اظهار کرد:در آینده آنچه در میدان جنگ حاکم است علم و دانش است و هر کشوری علم و دانش و فناوری و ابزار برتر و بهتری داشته باشد قطعا در میدان جنگ پیروز است.

او با اشاره به اینکه حتما نباید جنگی اتفاق بیفتد، عنوان کرد: اما اگر صلح می خواهیم باید آماده جنگ باشیم یعنی باید توان بازدارندگی مان بالا باشد و آنقدر قوی باشیم که دشمن فکر تعرض به ما را نداشته باشد.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت:می بایست تهدید فعلی و آینده را بشناسیم و از تجربیات جنگ گذشته استفاده کنیم و سناریوهای آینده را خوب تجزیه و تحلیل کنیم و خودمان را برای آینده آماده کنیم.

سیاری با تاکید بر اینکه اگر دوران گذشته قدرت بدنی مطرح بود امروز قدرت فکری مطرح است،ابراز کرد:
آنچه که امروز کمک می کند تا توان دفاعی بالا برود تکیه بر علم و دانش است چون با علم و دانش تجهیزات، سلاح ها و ابزار مورد نیاز متناسب با تهدیدهای آینده تهیه می شود به همین خاطر برای برخورداری از توان دفاعی  در آینده، تنها فعالیت نیروهای مسلح و صنایع دفاعی نباید باشد بلکه باید از توان شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروز نیز از علم موجود در کشور بهره می بریم و دانشگاه ها و اساتید دانشگاه و شرکت های دانش بنیان کمک می کنند و از آنان بهره می بریم.

مجموعه علم و دانش موجود در کشور می تواند تکیه گاه مطمئنی برای دستیابی به ابزار مورد نیاز جهت مقابله با تهدیدهای آینده باشد.

در ادامه این جلسه که در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین، دانشگاه صنعتی شیراز و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش به امضا رسید.

همکاری در زمینه برگزاری دوره آموزش عالی، تعریف رشته و گرایش های جدید مورد تقاضای ارتش، توسعه و گسترش پژوهش های بنیادی و کاربردی مورد نیاز کشور به خصوص در حوزه دفاعی، حمایت از پایان نامه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بسترسازی و تعامل و همکاری در حوزه های فناورانه، تبادل دانش های فنی و ایجاد زیرساخت در پژوهشکده سامانه دریایی و پژوهشکده الکترونیک فتح از جمله محورهای این تفاهم نامه مشترک است./

انتهای پیام/


نظرات بینندگان