کد خبر: ۱۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
معاون استانداری فارس:

تسریع پروژه کمربندی شیراز نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

محمود رضایی‌کوچی گفت: پروژه کمربندی شمال شرق شیراز یکی از پروژه‌هایی است که با جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت‌های قانون، می‌توان تکمیل آن تسریع کرد.
 معاون امور عمرانی استانداری فارس با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی خصوصا در حوزه حمل و نقل، گفت: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان باید برای پیگیری موضوع ماده ۵۶ قانون الحاق، از مقررات مالی دولت در پروژه کمربندی شمال شرق برای تسریع در فرآیند واگذاری و اخذ مجوزهای قانونی اقدام کند.

محمود رضایی‌کوچی، از شرکت‌ها و موسسات استانی و ملی که امکان مالی مشارکت در طرح فوق را دارند، برای تهیه طرح امکان سنجی دعوت کرد.

او، ضرورت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و استفاده از روش‌های تامین مالی برای پروژه‌های عمرانی را یادآور و متذکر شد: پروژه‌های عمرانی نیازمند اعتبارات قابل توجه و کلان است و تکمیل آنها از محل بودجه‌های سنواتی امکانپذیر نیست.

معاون استانداری فارس با اشاره به اهمیت بررسی و ارزیابی راهکارهای برون رفت از مشکلات مرتبط با پروژه کمربندی شیراز، گفت: براساس موافقت وزارت راه و شهرسازی، تامین ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرای این پروژه با مشارکت بخش خصوصی ونهادهایی مثل شهرداری شیراز تامین خواهد شد.

به گفته او با تامین منابع مذکور، روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت وزدر برنامه زمانی مشخص بخش عمده ای از ترافیک ورودی شهر شیراز به این محور منتقل می‌شود.

رضایی گفت: کمربندی شمال شرق شیراز ۳۵ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی مشتمل بر ۲ قطعه است و به بزرگراه تبدیل میشود به گونه‌ای که استفاده آزادراهی هم دارد.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه نمایندگان استان هم پیگیر موضوع هستند، از تلاش استانداری و دستگاه‌های ذیربط برای کسب نتیجه ایده آل در این پروژه خبر داد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان