کد خبر: ۱۴۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

تکذیب خبر تلف شدن ۳۰۰ گونه جانوری در لارستان

رئیس محیط زیست شهرستان لار گفت: خبر تلف شدن ۳۰۰ گونه جانوری نادر در لارستان حقیقت ندارد.
در پی انتشار خبر تلف شدن ۳۰۰ راس از گونه نادر جانوری در لارستان فارس در یکی از خبرگزاری‌های محلی این شهرستان انصاری رئیس محیط زیست شهرستان لار با تکذیب این خبر بیان کرد: امسال بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به حیات وحش مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرایت نکرده است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز اعلام کرد  برخی از خبرگزاری‌ها با انتخاب تیتر‌های جنجالی که حتی با متن خبر نیز تطابق چندانی ندارد سعی در جلب مخاطب داشته و به شایعه پراکنی در فضای مجازی دامن می زنند.

انصاری، تصریح کرد:  با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شده است طاعون نشخوارکنندگان کوچک در لارستان فارس مشاهده نشده است و با تلاش و سختکوشی نیرو‌های اجرایی این شهرستان از سرایت این بیماری به حیات وحش ارزشمند این منطقه جلوگیری شده است.

او، با اشاره به تشکیل کارگروه بحران در شهرستان لار بلافاصله پس از شیوع این بیماری در بوانات و برگزاری جلسات مرتبط با حضور فرمانداری و ادارات مسئول در این زمینه ادامه داد: تمامی دام‌های اطراف مناطق تحت مدیریت در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده و با ضد عفونی کردن کلیه آبشخور‌ها و کنترل ورود دام به مناطق در سال جدید  و پایش مستمر و نظارت بر مناطق که به نحو شایسته انجام گرفته است بیماری طاعون نشخوارکنندگان به قوچ و میش لارستان و سایر گونه‌ها صدمه‌ای وارد نکرده است.

رئیس محیط زیست شهرستان لار، افزود: تعدادی از حیات وحش لارستان به علت طاعون نشخوارکنندگان از بین رفته بودند، اما از گونه‌های متنوع جانوری نبوده  متعلق به زمان گذشته است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مردم استان فارس در خواست کرد از باز نشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری کرده و در صورت اعلام هر گونه خبر و اطلاعیه، موارد را از مبادی رسمی اطلاع رسانی از جمله، پورتال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی رسمی دنبال کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/ت

نظرات بینندگان