کد خبر: ۱۴۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

بررسی مسائل اقتصادی کشور با حضور دکتر قادری

جلسه بررسی مسائل اقتصادی کشور با حضور دکتر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، در این جلسه که با توجه به شرایط کرونایی به صورت ترکیبی از جلسه حضوری و جلسه مجازی برگزار گردید تعداد محدودی از اساتید و کارکنان دانشگاه به صورت حضوری و برخی از اساتید به صورت مجازی شرکت داشتند. 

در ابتدای جلسه، دبیر هم‌اندیشی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ضمن گرامی‌داشت ایام الله دفاع مقدس و اشاره به نکاتی مختصر در خصوص اهمیت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، عنوان و موضوع جلسه را بیان کرده و از حضور آقای دکتر قادری نماینده محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابت پذیرش حضور در این جلسه و بحث پیرامون مسائل اقتصادی کشور قدردانی کردند. 
بررسی مسائل اقتصادی کشور با حضور دکتر قادری
در ادامه دکتر قادری به تبیین شرایط اقتصادی کشور پرداخته و ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص متغیرهای مهم اقتصادی کشور از جمله نرخ ارز، نرخ تورم، پایه‌ی پولی و ... پرداخته و با تشریح علل بروز مشکلات اقتصادی به تبدیل برخی از امور اقتصادی به کالای سرمایه ای اشاره کرده و گفتند که تبدیل ارز به کالای سرمایه ای و ابزاری برای حفظ دارایی‌ها در جامعه ایرانی باعث شده است که افزایش نرخ ارز تاثیر گسترده‌ای بر افزایش نرخ کالاها و افزایش تورم داشته باشد و این متاسفانه خود باعث شده است که دور باطلی بین تورم و نرخ ارز به وجود بیاید بدین ترتیب که با افزایش تورم تقاضا برای خرید ارز و در نتیجه قیمت ارز افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز نرخ تورم نیز افزایش یابد. 
بررسی مسائل اقتصادی کشور با حضور دکتر قادری
ایشان یا توجه دادن به این نکته که تورم نوعی مالیات به ضرر اقشار ضعیف و اقشار متوسط و کسانی است که دارای حقوق ثابت می‌باشند به این مطلب اشاره کرده اند که راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی در تقویت تولید داخلی است هر چند متاسفانه به علل گوناگون که ایشان به طور مفصل به تجزیه و تحلیل این علل پرداختند متاسفانه در وضعیت کنونی دشواری‌های فراوانی پیش روی تولید و تولیدکنندگان بوده و برای سهولت و افزایش تولید بهبود فضای کسب و کار دارای اهمیت فراوان می‌باشد.
بررسی مسائل اقتصادی کشور با حضور دکتر قادری
 در پایان سخنان دکتر قادری به مدت یک ساعت اساتید حاضر در جلسه و هم‌چنین اساتیدی که از طریق فضای مجازی در جلسه حضور پیدا کرده بودند سوالات و دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و دکتر قادری نیز به این سوالات که در خصوص رابطه مجلس و دولت، راه‌کارهای برون رفت از این وضعیت اقتصادی، پیش‌بینی آینده وضعیت اقتصادی کشور، بهبود وضعیت معیشت کارکنان دانشگاه‌ها و... بود پاسخ گفتند.  


نظرات بینندگان