کد خبر: ۱۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

برگزاری دوره های «بهار نکو» به صورت غیرحضوری در ایام شیوع بیماری کرونا

حجت الاسلام مقامی گفت: طرح «بهار نکو» از ۱۰ سال گذشته در فارس اجرایی شده است و در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره «بهار نکو» در استان ۳۰ مرکز است که مشاوره و آموزش لازم به زوجین ارائه می شود و در ایام کرونا هم این دوره ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.
 حجت الاسلام «حمید مقامی»، در آیین رونمایی و اجرای طرح بیمه تحکیم بنیان خانواده در قالب بیمه خدمات مشاوره ای زوجین با اشاره به طرح «بهارنکو»، گفت: طرح «بهار نکو» از ۱۰ سال گذشته در استان اجرایی شده است و در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره «بهار نکو» در استان فارس ۳۰ مرکز است که مشاوره و آموزش لازم به زوجین ارائه می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا در سطح استان، این آموزش ها از ابتدای شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود و زوجین با دریافت یک کد دوره های غیرحضوری را می گذرانند.

وی اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۴ هزار زوج شهرستانی و ۱۰ هزار زوج در شیراز از این آموزش ها بهره مند شدند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «بتول معلم»، هم گفت: در پنج سال اول زندگی زوجین با خطرات بسیاری مواجه هستند که بر اساس اعلام آمار در طی این مدت میزان طلاق ها بسیار بالا است.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار داشت: آشیانه های خالی از دیگر مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه می باشیم و این در حالیست که زوجینی که فرزندان آنها ازدواج می کنند در هنگام ترک پدر و مادر، زندگی پدر و مادر نیز با خطراتی مواجه می باشد و نیازمند است تا در راستای این طرح، این موضوع نیز مطرح شود و باتوجه به اینکه زوجین در آشیانه های خالی اغلب سالمند می باشند نیاز است به آنها توجه ویژه شود.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم طرح بیمه تحکیم بنیان خانواده در قالب بیمه خدمات مشاوره ای زوجین رونمایی شد که در راستای آن زوجین می توانند پس از عقد خود از چهار جلسه مشاوره بهره مند شوند./شبستان

نظرات بینندگان