کد خبر: ۱۴۲۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
جهاد مظلوم مقتدر؛
طی این سالها خدمات نقش محوری و بی‌بدیل جهاد سازندگی در دفاع مقدس چندان مورد توجه قرار نگرفته و مجاهدان این عرصه همچنان گمنام هستند.
تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛  ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام تشکیل شد و در آن مقطع ایشان خواستار رسیدگی و رفع محرومیت روستاییان و در اولویت قرار دادن روستاها شده بودند. جهاد در ابتدای تأسیس خود، یک نهاد مردمی بود و توسط نیروهای خودجوش، بسیجیان و متخصصان اداره می‌شد. 
فیلم/ نقش جهادسازندگی در جبهه‏ ها
با همین رویکرد نیز به دفاع مقدس ورود یافت. به عبارت دیگر می‌توان گفت: مردمی بودن مهندسی جنگ جهاد، یکی از ویژگی‌های بارز و مهم این نهاد بود که موفقیت‌های بسیاری را در طول دفاع مقدس به دنبال داشت. نیروهای جهاد در همه جا و جلوتر از سایر رزمندگان در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند و بدون اینکه خودشان سنگری داشته باشند برای رزمندگان سنگر می‌ساختند.

به‌رغم این خدمات نقش محوری و بی‌بدیل جهاد سازندگی در دفاع مقدس چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مجاهدان این عرصه همچنان گمنام هستند. برای آشنایی با نقش جهاد سازندگی فارس در دفاع مقدس، ماحصلش تلاش تیم پژوهش و مستند شیرازه را پیش‌رو دارید:


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

نظرات بینندگان
یوسف علی سعادت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹
0
سلام
با سپاس از زحمتی که کشیدید و اندکی از فعالیت های پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی را نشان دادید خوب بود که تصویر و اشاره ای به زندگی سرداران شهید پشتیبانی هم می شد.
نظرات بینندگان