کد خبر: ۱۴۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

افزایش جانباختگان مبتلا به کرونا ویروس به ۹۷۶ نفر در استان فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مرگ ۹ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس به ۹۷۶ نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آمار جدید مبتلایان به بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: با انجام بیش از ۲۸۶ هزار و ۵۹۴ مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۵۲ هزار و ۷۰۲ مورد رسیده است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۸ هزار و ۶۰۳ نفر از ابتدای شیوع تاکنون، گفت: این افراد هم اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری با اشاره به افزایش و شیوع بیماری در استان‌های همجوار با استان فارس، از هم استانی‌ها خواست: تا با نظارت جدی، پوشش و مراقبت کافی در هنگام حضور خود و فرزندانشان در مجامع عمومی را داشته باشند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کرونا
نظرات بینندگان