کد خبر: ۱۴۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

رزمایش زمینی ثامن‌الائمه (ع) در شیراز برگزار شد + تصاویر

به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان رزمایش یک روزه ثامن‌الائمه (ع) با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» در منطقه دارنگون شیراز برگزار شد.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس، هدف از برگزاری رزمایش زمینی ثامن‌الائمه (ع) را افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افسران دوره مقدماتی دانست که پس از چندین هفته آموزش تئوری در دانشکده پیاده مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز، بصورت عملی و میدانی در منطقه رزمایش دارنگون به اجرا درآمد.

او افزود: این رزمایش از چهار عملیات پدافند منطقه‌ای تشکیل شده بود که بر اساس آن ابتدا دشمن فرضی به مناطق پدافندی ما یورش برد، اما با آتش گسترده نیرو‌های خودی مواجه شد و نتوانست نفوذ یا رخنه‌ای در مناطق پدافندی ما ایجاد نمایند و مجبور به عقب نشینی به سوی ارتفاعات شد.

امیر رضایی اضافه کرد: در ادامه عملیات برای نابود سازی دشمن با استفاده از نیرو‌های رزمی یک تک هماهنگ شده با ترکیب تانک بر علیه دشمن تدارک دیده شد و دشمن فرضی که شکست خود را قطعی می‌دید، در آخرین اقدام با هلی برن نیرو‌ها در پشت مواضع قصد جلوگیری از پیشروی نیرو‌های ما را داشت که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته عملیات ضد هلی برن برعلیه دشمن اجرا شد و موفق شدیم این عملیات را از بین ببریم.

او بیان کرد: این عملیات‌ها بمنظور آموزش افسران دوره‌های مقدماتی که در آینده بعنوان فرمانده دسته و گروهان در یگان‌های رزمی نزاجا انتخاب می‌شوند اجرا گردید و بحمدالله به تمامی اهداف پیش بینی شده رسید.


نظرات بینندگان