کد خبر: ۱۴۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

نامه دانشجویان پرستاری کازرون در نامه ای خطاب به دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت

دانشجویان پرستاری شهرستان کازرون در نامه ای خطاب به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار برگزاری کارورزی ماه مهر و آبان به صورت برخط شدند.
به گزارش شیرازه، دانشجویان پرستاری شهرستان کازرون در نامه ای خطاب به دکتر نمکی وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی خواستار برگزاری کارورزی ماه مهر و آبان به صورت برخط شدند.
 
متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی

موضوع: درخواست دانشجویان پرستاری ورودی 96 شهرستان کازرون مبنی بر برگزاری کارورزی ماه مهر و آبان به صورت برخط

با سلام و احترام و آرزوی سلامتی و توفیق برای شما و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به استحضار میرساند طرح کارورزی پرستاران دانشگاه آزاد کازرون طی سال های گذشته همواره در شهرهای شیراز و بوشهر تشکیل می شد.

در سال جاری با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهرهای شیراز و بوشهر لذا بیمارستان های این شهرها از پذیرش دانشجویان امتناع ورزیدن، بنابراین دانشگاه کازرون تصمیم دارد دوره کارورزی در همان بیمارستان شهر کازرون برگزار نماید.

این در حالی است که خود شهر کازرون نیز در وضعیت قرمز قرار دارد و در این باره تفاوتی با شهرهای شیراز و بوشهر ندارد. 

از طرفی اگر مقایسه ای بین بیمارستان های این شهرها در دوران وضعیت قرمز ویروس کرونا شود مشخص می گردد که بیمارستان کازرون نسبت به بیمارستان شیراز و بوشهر از امکانات کمتری برخوردار است.

لذا هم در بحث کیفیت دوره کارورزی تاثیر گذار است و هم برای سلامت دانشجویان کم تجربه خطر آفرين است.

 همانگونه مطلع هستید و بارها نیز بیان داشته اید که پیک سوم ویروس کرونا در مهر ماه سال جاری کشور را تهدید می کند. 

از طرفی دانشگاه کازرون، هم توان این را ندارد که لوازم بهداشتی لازم و ضروری برای دانشجویان در شرایط و محیط کرونایی را مهیا کند.

لذا خواهشمندیم در صورت صلاح دید دستور فرمایید تا دوره کارورزی مانند سال های گذشته در بیمارستان های شیراز یا بوشهر و یا به صورت آنلاين و برخط برگزار گردد.

 لازم به ذکر است ما دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ کازرون، تمام کارآموزی های ۳ سال گذشته خود را در بیمارستان ولیعصر(عج) و در بخش های داخلی، جراحی، همودیالیز، اطفال، اورژانس و زنان گذرانده ایم و برگزاری مجدد کارورزی ها در همین بیمارستان و همین بخش ها، طبیعتا کمکی به افزایش بار علمی دانشجویان نمی کند
خواهشمندیم نتایج حاصل از برگزاری کارورزی ها فقط در بیمارستان ولیعصرِ کازرون را نیز در نظر بگیرید
قطعا حضور دانشجویان در بیمارستان ولیعصر(عج) به دلیل تجربه ناکافی در شرایط خاص کرونا و استرس ناشی از آن و همچنین مشکلات و نگرانی های ناشی از خوابگاه و رفت و آمد ، اگر عواقب بدتری به همراه نداشته باشد، منجر به ارتقا سواد دانشجویان نیز نخواهد شد.

لذا خواهشمند است همچون گذشته، پیگیر مطالبات به حقِ دانشجویان باشید تا ضمن حل مشکل دانشجویان، موجب جلب رضایت خداوند متعال گردد

پیشاپیش از همکاری جنابعالی کمال تشکر را داریم

به امید سعادت و نیک بختی شما و دیگر همکاران مجموعه

تمامی دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶
شهریور ۱۳۹۹

نظرات بینندگان