کد خبر: ۱۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

پیشکسوت فوتبال استان فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز درگذشت

زنده یاد شیرزاد شول در سال ۱۳۲۹ خورشیدی در شیراز تولد یافت، از ۱۶ سالگی فوتبال را در زمین های خاکی جنوب شهر اغاز کرد و در سن ۱۹ سالگی به تیم برق شیراز پیوست و در کنار زنده یاد رسول دره شوریان به عنوان مهاجم تیم برق بازی کرد و در لیگ کشوری جام تخت جمشید هم گل‌های زیادی به ثمر رساند
   شیرزاد شول، پیشکسوت فوتبال فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز در رقابت‌های جام تخت جمشید پیش از انقلاب، سرانجام پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از تحمل بیماری، روز پنجم مهرماه ۹۹ دار فانی را وداع کرد .

زنده یاد شیرزاد شول در سال ۱۳۲۹ خورشیدی در شیراز تولد یافت، از ۱۶ سالگی فوتبال را در زمین های خاکی جنوب شهر اغاز کرد و در سن ۱۹ سالگی به تیم برق شیراز پیوست و در کنار زنده یاد رسول دره شوریان به عنوان مهاجم تیم برق بازی کرد و در لیگ کشوری جام تخت جمشید هم گل‌های زیادی به ثمر رساند.

پیشکسوت فوتبال استان فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز درگذشت

شول در سال ۱۳۵۶ برای همیشه دنیای بازی را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست، او در آن زمان تیم شهباز شیراز را در رده جوانان راه‌اندازی کرد و قهرمان شیراز شد، شادروان شول سپس به تیم سابقش برق شیراز بازگشت و مدت ۱۰ سال به عنوان مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان برق فعالیت داشت و بازیکنان زیادی هم تربیت کرد که به تیم ملی راه یافتند.

شیرزاد شول در سال ۸۵ بنا به دلایلی از کادر فنی تیم برق شیراز جدا شد و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

افشین پیروانی، بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس تهران، امیرحسین پیروانی، رضا مهربانی، کوروش عزیزی، رضا امیری، سعید تبری، رحمان آرامی، محمود زینل زادگان، حسین زارع و امین زارع و حمید قنبرزاده از جمله شاگردان زنده یاد شیرزاد شول هستند که در کشور مطرح شدند.
پیشکسوت فوتبال استان فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز درگذشت
این پیشکسوت فوتبال کشور و فارس، علاوه بر تیم برق شیراز در تیم‌های تاج، شعاع و پاس شیراز هم بازی کرد، او از تکنیک و سرعت خوبی برخوردار بود و با تعصب بازی می‌کرد.

مراسم تشییع و تدفین زنده یاد شول امروز یکشنبه برگزار شود./ ایرنا

نظرات بینندگان