کد خبر: ۱۴۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

سی‌و‌پنجمین شب شعر عاشورا در قلب سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود

سی و پنجمین شب شعر عاشورا با عنوان«قرار بر مدار» و با محوریت شخصیت‌هایی چون: حربن یزید ریاحی و زهیر‌ابن‌قین و... که تواب بودند و بعد از توبه به سمت امام بازگشت داشتند؛ چهارشنبه و پنجشنبه، نهم و دهم مهرماه جاری در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
  احد‌ ده‌بزرگی دبیر سی‌و‌پنجمین شب شعر عاشورا در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: شب شعر عاشورای امسال به دعوت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) و به همت ستاد برگزاری شب‌های شعر عاشورا، با حضور ۲۸ صاحب اثر برگزیده از سراسر کشور، در حرم مطهر احمدی و محمدی علیهم السلام برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه طی دو شب و بعد از نماز و مغرب و عشاء در صحن مطهر حرم شاهچراغ(ع) و در فضای باز، باحضور عموم مردم و حفظ فاصله دو متر بین افراد و رعایت تمام نکات بهداشتی انجام می‌شود.

ده بزرگی بیان داشت: قرائت زیارت عاشورا، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی دکتر سنگری از جمله برنامه‌هایی است که پیش از  شعرخوانی شاعران برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه این گفتگو در خصوص شیوه داوری آثار و ناشناس بودن شاعران در روال داوری و بررسی آثار به صورت کدینگ نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این روند از جمله شاخصه‌های خاص این شب شعر  است و اعضای ستاد نیز در این مورد مداخله‌ای ندارند.

دبیر سی‌وپنجمین شب‌شعر عاشورا در شیراز اظهار داشت: طبق روال هر سال، برنامه‌های جنبی و نشست تخصصی نیز بعد از شعر خوانی شاعران در مهمانسرای حضرت برگزار می‌شود و موضوع و محور سال آینده نیز مشخص می‌شود.

وی در پایان به مردمی بودن این شب شعر اشاره کرد و گفت: با عنایت اهل بیت(ع)، ۳۵سال است که این شب شعر بدون وابستگی به هیچ نهاد و تشکیلاتی، به صورت مردمی برگزار و بودجه و هزینه‌های این برنامه معنوی نیز از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

انتهای پیام


نظرات بینندگان