کد خبر: ۱۴۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

چتر ویژه پرتاب نفربر تیپ ۵۵ هوابرد شیراز رونمایی شد

چتر ویژه پرتاب نفربر تیپ ۵۵ هوابرد امروزدر نمایشگاه دستاوردهای یگانهای نظامی ارتش در شیراز رونمایی شد.
 مرکز فارس،فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از رونمایی چتر‌های جدید تیپ ٥٥ هوابرد که توسط کارکنان یگان بارریز این تیپ تولید شده خبر داد و گفت: این چتر‌ها برای اولین بار در پرتاپ نفربر استفاده خواهد شد.

امیر ابوالقاسم رضایی در حاشیه بازدید مسئولان از نمایشگاه دستاورد‌های نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران بیان کرد: امروز صنعت دفاعی ما رو به جلو حرکت می‌کند و از تمام صنایع جلوتر است، چون فرآیند ایده رزمندگان از دنیا کوتاه‌تر است.

امیر جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران نیز بیان کرد: نمایشگاهی از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در فارس در پایگاه شهید دوران برپا شده و آخرین دستاورد‌های عملیاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: نیرو‌های هوایی در همه زمینه‌ها از نظر عملیاتی، آموزشی و مرکز تحقیقات و جهاد و خودکفایی در طرح‌های ملی شرکت کرده که نتیجه تعامل با دانشگاه‌های مطرح، پارک‌های علم و فناوری و مرکز تحقیقات خود نیرو‌های ارتش به ویژه نیروی هوایی است.

عنوان کرد: در همه زمینه‌ها پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر صنعت، توانایی اورهال هواپیما‌های در اختیار را دارند.
 
او با بیان اینکه پایگاه شهید دوران شیراز به لحاظ تنوع پرونده‌های مستقر و مراکز اورهال زیادی دارند که به نام و با کیفیت هستند، اظهار کرد: در بازبینی ٤ ساله هواپیما یا به اصطلاح اورهال، تمام قطعات هواپیما از سیستم‌های مختلف کنترل و برای چهار سال آینده آماده می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله پس از انقلاب تحریم شد و تحریم برای نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی هوایی چیز جدیدی نیست و چهل سال است که تحریم است و این تحریم موجب استقلال بیشتر شده است.


نظرات بینندگان