کد خبر: ۱۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

دو دستگاه تشخیصی و پیشگیری چشم به درمانگاه پوستچی شیراز اضافه شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی در گفتگو با شیرازه از اضافه شدن دو دستگاه چشم پزشکی به این مرکز با ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد.

دکتر محمد‌حسین نوروز زاده رئیس مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی در گفتگو با شیرازه از اضافه شدن دو دستگاه چشم پزشکی به این مرکز خبر داد و افزود: دستگاه توپوگرافی قرنیه به نام پنتاکم با قابلیت اندازه گیری مشخصات قرنیه به همراه یک دستگاه کرویس که به یکدیگر متصل می شوند و دستگاه لیزر از کمپانی lx به مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی اضافه شد.

دکتر نوروز زاده با اشاره به کارایی این دستگاه ها اظهار داشت: دستگاه پنتاکم قابلیت تشخیص و اندازه گیری شماره لنز داخل چشم جهت استفاده بیماران آب مروارید را دارا است. دستگاه کرویس برای اسکرین بیماران نیازمند جراحی های قرنیه استفاده می شود. این دو دستگاه ازآخرین نسل تکنولوژی بهره می برند و دقت بسیار بالایی دارند.

وی تصریح کرد: دستگاه لیزر از بهترین نوع لیزر در جهان است. این دستگاه برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که عمل آب مروارید انجام داده و تیرگی کپسول خلفی لنز داره اند و از کسانی که مستعد تنگی زاویه قدامی چشم و آب سیاه هستند پیشگیری می کند.

به گفته رئیس مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی ، این درمانگاه به طور متوسط روزانه 500 مراجعه کننده دارد و چیزی حدود یکصد خدمت به بیماران ارائه می گردد. دستگاه های چشم پزشکی رو به پیشرفت هستند و با اضافه شدن این دو دستگاه به مرکز پوستچی می توان اذعان داشت 90 در صد از نیاز تشخیصی و درمانی درمانگاه ما تکمیل شده است.

دکتر نوروز زاده در پایان از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی این مجموعه خبر داد و بیان کرد: برای رفاه حال بیماران سامانه اطلاعاتی و پاسخ دهی مرکز راه اندازی شده است و مراجعه کنندگان می توانند با شماره گیری کد دستوری #1331*6655* در تلفن همراه از کارایی این سامانه بهره مند شوند.

گفتنی است این دو دستگاه با اعتبار 15 میلیارد ریال از محل موقوفه میرزا عنایت الله پوستچی خریداری شده است.

به گزارش شیرازه، درمانگاه موقوفه مرحوم پوستچی نخستین مر کز تخصصی چشم پزشکی کشور با سابقه بیش از ۶۰ دهه، در سال ۱۳۳۱ شمسی با وقف زمینی به مساحت بیش از ۲۵۰۰ متر مربع توسط مرحوم عنایت‌الله پوستچی ساخته شده است و هم اکنون در امور چشم پزشکی در کشور دارای کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی متعددی می باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان