کد خبر: ۱۴۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

نقص عضو نوعروس جوان با قمه/ مهدي ساطور دستگير شد/ 20 تن چوب قاچاق در"زرين‌دشت" كشف شد/ کشف زمین خواری 3 میلیاردی در "ارسنجان"

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نقص عضو نوعروس جوان با قمه/ مهدي ساطور دستگير شد

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: 2 نفر اراذل و اوباش كه با قمه در شيراز باعث نقص عضو نوعروس جوان از ناحيه دست شده بودند توسط پليس فارس در استان لرستان دستگير شدند.

سردار "يوسف ملك‌زاده" بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره درگيري منجر به نقص عضو در محله "سعدي" شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه فردي معروف به مهدي ساطور به همراه همدستش كه حالت طبيعي نداشته‌اند در يكي از كوچه‌هاي محله "سعدي" شيراز بدون هيچ دليلي با قمه، يك سواري پژو پارس كه پارك بوده را تخريب كرده‌اند.

سردار "ملك‌زاده" عنوان داشت: تازه داماد كه مالك خودرو نيز بود سريعا از منزل خارج و پس از اعتراض به اقدام آنان، هر 2 اراذل و اوباش به سمت وي حمله و متاسفانه او را مضروب مي‌كنند،

اين مقام ارشد انتظامي گفت: نو عروس در دفاع از شوهرش، علت را جويا كه ضاربان نيز با قمه به وي حمله كرده و باعث نقص عضو زن جوان از ناحيه دست شده و سريعا متواري مي‌‍‌‌شوند.

جانشين فرمانده انتظامي استان، خاطر نشان كرد: ماموران پليس در بررسي‌هاي بعدي و تحقيقات فني و تخصصي مطلع شدند كه ضاربان از استان فارس خارج و در حال عزيمت به كرمانشاه و خروج از كشور هستند.

سردار "ملك‌زاده" با بيان اينكه ماموران پس از اخذ نيابت قضائي به استان لرستان عزيمت كردند، گفت: كارشناسان خبره با انجام تحقيقات فني و تخصصي و با توكل به خداوند متعال، در يك عمليات ضربتي موفق شدند اتوبوسي که در حال انتقال متهمان بوده را در شهرستان "اليگودرز" شناسایی و مهدي ملقب به ساطور را به همراه همدستش دستگير كنند.

وي با اشاره به اينكه متهمان به استان فارس انتقال داده شدند، گفت: اين ضاربان سنگدل و بيرحم در بازجويي اوليه به جرم خود اقرار و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سردار "ملك‌زاده" تصريح كرد: امنيت شهروندان خط قرمز پليس است و اراذل و اوباش بدانند كه نيروي انتظامي استان فارس با هماهنگي مقام قضائي شديدترين برخورد را با آنان مي‌كند.

مرد 50 ساله به دليل سقوط از كوه فوت كرد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: مردي 50 ساله بر اثر سقوط از كوه‌هاي محله "سعدي" شهرستان شيراز، جان خود را از دست داد.

سرهنگ "كاووس محمدي" بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط از كوه‌هاي اطراف محله "سعدي" شهرستان شيراز، بلافاصله يك تيم از نيروهاي انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ "محمدي" عنوان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند مردي حدودا 50 ساله به دليل نامعلوم از كوه به پائين سقوط و فوت كرده است.

معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه جسد متوفي براي سير مراحل قانوني تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق كوهستاني به صورت تنهايي جدا پرهيز كنيد تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

كشف داروي غير مجاز در"شيراز"

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از كشف انواع قرص و شربت متادون خارجي و غير مجاز در يكي از خيابان‌هاي شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ "عبدالله خسرواني" بيان كرد: در پي كسب خبري مبني بر دپو داروي غير مجاز در منزلي در يكي از خيابان‌هاي شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ "خسرواني" افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات فني به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل و يك دستگاه سواري 206 كه در آن مكان پارك بود، موفق به كشف 42 هزار و 710 عدد قرص روانگردان، متادون، آمپول و 99 ليتر شربت متادون خارجي و غير مجاز شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان، خاطر نشان كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

20 تن چوب قاچاق در"زرين‌دشت" كشف شد

فرمانده انتظامي "زرين‌دشت" از كشف 20 تن چوب قاچاق به ارزش يك ميليارد و 130 ميليون ريال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد بردبار" گفت:ماموران انتظامي اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی، يك دستگاه كاميون حامل بار چوب را توقيف كردند.

سرهنگ "بردبار" با بیان اینکه در بازرسی از اين خودرو، 20 تن چوب قاچاق کشف شد، عنوان داشت: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "زرين‌دشت" با بیان اینکه ارزش چوب‌های قاچاق مکشوفه، يك ميليارد و 130 ميليون ريال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف زمین خواری 3 میلیاردی در "ارسنجان"

فرمانده انتظامی شهرستان "ارسنجان" از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ "محمدعلی فرهادی" گفت: در پی اجرای حکم دستگاه قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در همين راستا، مأموران به همراه نماينده اداره منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و در تحقیقات مشخص شد 31 هزار و 925 متر مربع از اراضي ملي توسط يکي از اهالي آن روستا مورد تصرف غير قانوني قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بيان اينكه ماموران موفق شدند زمين‌هاي مذكور را رفع تصرف كنند، گفت: كارشناسان ارزش آن را 3 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.

سرهنگ "فرهادی" با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و به شدت با آنان برخورد می شود.

کشف زمین خواری 70 ميلياردي در"خرامه"

فرمانده انتظامي "خرامه" از کشف زمين خواري 7 هكتاري به ارزش هفتاد ميليارد ريال و دستگيري 7 نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "زمان‌اله کریمی" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي شکايت نماينده اداره منابع طبيعي خرامه مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 72 هزار و 266 متر اراضي ملي در يكي از روستاهاي اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان خرامه ادامه داد: با دستور مقام قضائي و انجام اقدامات انتظامي، ماموران به همراه نمايندگان منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند 72 هزار و 266 متر اراضي ملي را از يد متصرفان خارج و به بيت المال برگردانند.

سرهنگ "کریمی" با اشاره به اينكه در اين خصوص 7 نفر دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش زمين ‌هاي رفع تصرف شده، 70 ميليارد ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي خرامه، تعامل و همکاري دستگاه قضائي در مقابله با زمين خواران و متجاوزان به حقوق بيت‌المال را بسيار موثر دانست و از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو را براي اقدام قانوني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

پژو حامل 12 كيلو ترياك به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي "خرمبيد" از دستگيري يك قاچاقچي و كشف 12 كيلو ترياك در بازرسي از سواري 405 خبر داد.

سرهنگ "حميد جوكار" بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو 405 مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان خرمبيد با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 12 كيلو ترياك كشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.

دستگيري اخاذ حين اخاذي در شيراز

فرمانده انتظامي "شيراز" گفت: اخاذي كه با تهديد سلاح سرد قصد ارتكاب اخاذي از يك شهروند را داشت توسط ماموران در صحنه دستگير شد.

سرهنگ "فرج شجاعي" گفت: ماموران يگان امداد شهرستان شيراز حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، مشاهده كردند راكب يك دستگاه موتورسيكلت با تهديد سلاح سرد قصد ارتكاب اخاذي از يك شهروند را دارد كه به محض مشاهده پليس، متواري مي‌شود.

سرهنگ "شجاعي" خاطر نشان كرد: ماموران يگان امداد پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، موتورسيكلت را توقيف و راكب اخاذ را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي "شيراز" با اشاره به اينكه راكب در بازجويي اوليه و مواجهه شدن با شاكي به جرم خود اقرار كرد، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان