کد خبر: ۱۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

کاهش ۲۶ درصدی حجم سهام معامله شده در تالار بورس منطقه ای فارس

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: حجم معاملات شهریور ۹۹ نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش و ارزش ریالی۲۶۷ درصد افزایش داشته است‌.
محمد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ارزیابی مشارکت مردم در زمینه بورس در شهریور سال جاری، گفت: در شهریور ۹۹ و طی ۲۱ روز فعالیت ۵۵۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۵۵۵ میلیون و ۱۰۵ هزار ریال بوده است.

کیامهر با اشاره به اینکه مقایسه سهام و اوراق مشارکت معامله شده در شهریور امسال با شهریور مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد افزود: ارزش ریالی ۲۶۷ درصد افزایش داشته است‌.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس اظهار داشت: بررسی ترکیبی معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۶۲ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و و ۳۸ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

کیامهر در خصوص تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس منطقه‌ای فارس گفت: در حال حاضر ۳۱ شرکت در بورس منطقه‌ای فارس پذیرفته شده اند که از این تعداد ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس مشغول فعالیت هستند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس با بیان اینکه شهریور اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه کرده است اظهار داشت: سرانه معاملات در هر کارگزاری در این مدت ۳۳۳ میلیون و ۶۳ هزار ریال و سرانه معامله روزانه هر کارگزار ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال بوده است.

نظرات بینندگان