کد خبر: ۱۴۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آیت‌الله دژكام:

مفهوم شهادت، اعتقاد به یك مقام فراتر از مقام دنیا برای انسان است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه شهادت مكتبی برای تربیت انسان‌ها و اوج به مقام لقاءالله است،‌ اظهار کرد: فرهنگ شهادت در قاموس آموزه‌های دینی مسلمانان، انسان‌شناسی اسلام را یاد می‌دهد و تأكید می‌كند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، ۹ مهر ماه در یادواره شهدای تیپ ۵۵ هوابرد شیراز با اشاره به تقدیم ۲ هزار و ۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد به انقلاب اسلامی،‌ اظهار کرد: شهادت مكتبی برای تربیت انسان‌ها و اوج دادن به مقام لقاءالله است.

وی با تأكید بر اینكه فرهنگ شهادت در قاموس آموزه‌های دینی مسلمانان، انسان‌شناسی اسلام را یاد می‌دهد و تأكید می‌كند، افزود: این سؤال همواره وجود دارد كه انسان‌ها در چه دیاری زندگی می‌كنند و به چه سرنوشتی می‌روند.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه شهادت می‌خواهد گذشته و حال و آینده انسان مسلمان را به هم پیوند دهد و به ما یادآور شود،‌ گفت: مفهوم شهادت همراه با معنویت و عروج و اعتقاد به یك مقام فراتر از مقام دنیا برای انسان است. این مقام پیش از آنی كه در این دنیا بیاییم برای ما حاصل بوده است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: حافظ می‌گوید انسان قبل از بنیاد انسانی، در اوج قرب الهی بود و در این دنیا آیا به این سخن حافظ توجه داریم و می‌دانیم كه از كجا آمده‌ایم و این دنیا چه دار و دیاری است.

وی با بیان اینكه تیپ ۵۵ هوابرد ۱۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و ایثارگر به جهان معرفی كرده است، گفت: در آموزه‌های اسلامی آمده است كه انسان مسلمان خود را در دنیا در محل امتحان می‌داند لذا همه كسانی كه از بعد از جنگ باقی مانده‌اند باید به این نكته توجه كنند تا بتوانند در آن دنیا هم با شهدا همنشین باشند.

 آیت‌الله دژكام با ذكر این نكته كه شهید، امتحان خود را با نمره قبولی پس داده و رفته است ولی ما هنوز در عرصه امتحان هستیم و معلوم نیست كه پایان امتحان چه می‌شود، آیه ۱۰۱ سوره مؤمنون را یادآور شد و گفت: در روز قیامت اسرافیل یك شیپور بیدار باش می‌زند برای اینكه همه بیدار شوند تا در پیشگاه خدا پاسخ دهند كه در این دنیا چه كرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: در روز قیامت دیگر بحث قوم و خویشی وجود ندارد و مهم عمل و كار خوب است و در این زمینه علامه طباطباییی می‌گوید در روز قیامت ارتباطات خانوادگی به این معنایی كه می‌بینیم نیست و هركس با عمل خودش محشور می‌شود لذا باید ببینیم كه بعد از شهدایی كه خونشان برای عزت اسلام و ایران ریخته شده است، چه كار می‌كنیم و وظایف ما بعد از آن‌ها چیست.

انتهای پیام

نظرات بینندگان