کد خبر: ۱۴۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

بهره‏‌برداری از ورزشگاه بخش خشت کازرون فارس؛ پاسخ به نیازها و انتظارات مردم

افتتاح و بهره برداری از ورزشگاه ۲ هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی در بخش خشت از توابع شهرستان کازرون استان فارس پاسخگویی به انتظارات، نیازها و استعدادهای ورزشی این منطقه بود و موجب خرسندی جوانان و مردم این منطقه شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، پنجشنبه سوم مهرماه ۹۹ این ورزشگاه پس از گذشت ۹ سال از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری و با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان و در چهلمین سال از هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید تا این منطقه  صاحب یک ورزشگاه استاندارد شود که می تواند میزبان مسابقات کشوری باشد.

اگر نگاهی به منطقه خشت، کنارتخته و دیگر توابع شهرستان کازرون داشته باشیم همیشه بخش خشت دارای استعدادهای زیادی در زمینه فوتبال و دیگر رشته ها بوده که با وجود نداشتن امکانات در زمین های خاکی پرورش یافتند و بسیاری از جوانان این منطقه راهی تیم های مطرح استان و حتی تیم ملی جوانان شدند که می توان به برادران خرمزی ، محسن رنجبران ، حسن قاسمی ، حسن خسروانی و  بسیاری دیگر اشاره کرد که در تیم های لیگ مختلف و لیگ برتری بازی کردند.

بخش خشت در سال های نه چندان دور چندین تیم در لیگ های مختلف استان فارس داشته است اما از آن جا که این منطقه زمین چمن استاندارد نداشت و علاقه مندان در زمین خاکی بازی می کردند از مسابقات لیگ استان کنار گذاشته شدند اما هم اینک ۱۴ تیم در بخش خشت امیدوار شده اند دوباره استعدادهای خود را در کشور و استان نشان دهند.

خوشحالی جوانان بخش خشت

رییس نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش خشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این ورزشگاه برای نخستین بار در تاریخ ورزش این منطقه به بهره برداری رسید و جوانان خشت، شب قبل از افتتاح از خوشحالی تا صبح بیدار بودند.

اسماعیل  شفیعی ادامه داد: پنجشنبه  سوم مهر ماه  در بخش خشت شاهد لبخندی از جنس ورزش بودیم  و پس از سال‌ها صبر و انتظار، سرانجام دل هواداران بیشمار  ورزش این منطقه شاد شد تا شاهد افتتاح ورزشگاهی استاندارد و  در خور شأن جوانان باشیم و بدون تردید این روز در تاریخ ورزش خشت نیز ماندگار خواهد شد.

این پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی در تیم های الکترونیک و عقاب شیراز دارد با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور با وجود داشتن زمین خاکی ۱۷ تیم فوتبال در رده های مختلف فعالیت داشتند، اظهار داشت: تیم های ما در رقابت های مختلف استانی شرکت داشتند و از آنجا که زمین خاکی داشتیم نتواستیم در لیگ استان ادامه دهیم و استعدادها نیز به هدر رفت زیرا بسیاری از بازیکنانمان مصدوم شدند.

 جوانان بخش خشت، شب افتتاح ورزشگاه از خوشحالی تا صبح بیدار بودند 

 شفیعی اضافه کرد: با وجود بیماری کرونا و اینکه جوانان این منطقه در فصل برداشت خرما مشغول به کار بودند و وقتی از آنها خواستیم که برای افتتاح زمین فوتبال بازی کنند استقبال زیادی شد و بیش از چهل فوتبالیست داوطلب شدند تا در مراسم افتتاحیه فوتبال بازی کنند که این امر نشانگر خوشحالی آنها بود.

رییس نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش خشت افزود: با کمک هیات فوتبال فارس به زودی کلاس های آموزش داوری ومربگیری در این بخش بر گزارمی شود  ضمن اینکه مدارس فوتبال هم راه اندازی خواهیم کرد.

وی گفت : همچنین در نظر داریم با همیاری خیران و سردخانه داران خرما در این بخش امتیاز یک تیم تیم در دسته دوم فوتبال کشور خریداری کنیم تا بیش از پیش استعدادها در  حد کشوری شکوفا شوند و برای پیشکسوتان نیز برنامه داریم.

شفیعی از وزارت ورزش و جوانان ، اداره کل ورزش و مسولان استان فارس به پاس راه اندازی این مجموعه بزرگ تشکر و اظهار امیدواری کرد ورزشکاران این بخش که در گذشته سه نفر از آنها به تیم ملی فوتبال جوانان راه یافتند شاهد درخشش دیگر بازیکنان باشیم.

سال ها در انتظار چنین ورزشگاهی بودیم

محمدرضا نارکی پیشکسوت تیم فوتبال بخش خشت هم با بیان اینکه سال ها در انتظار چنین ورزشگاهی بودیم گفت: با استعدادهای زیادی که در این منطقه هست، این امیدواری وجود دارد که بتوانیم دوباره فوتبال را احیا کنیم و این ظرفیت را داریم.

وی در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد : ۳۰ مربی با مدرک داریم و می توانیم با راه اندازی مدارس فوتبال و تیم های پایه نوید روزهای بهتری بدهیم.

نارکی ادامه داد: اساسی ترین مشکل ما کمبود زمین استاندارد بود که در دولت تدبیر و امید این مشکل رفع شد  و امیدوارم استخر این ورزشگاه هم به زودی راه اندازی شود زیرا در رشته شناهم استعداد های زیادی داریم.

 وی افزود : یک زمین خاکی دیگر داریم که قرار است در آن ساخت و ساز شود و از امام جمعه می خواهیم که زمینی دیگر در اختیار ما قرار دهند ضمن اینکه ۲ زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی هم چند سال است زیرسازی شده اما مدتی است بلاتکلیف مانده و با بازیکنان زیادی که داریم باراه اندازی این ۲ زمین کمک بزرگی به علاقه مندان فوتبال خواهد شد.

 خواسته ورزشکاران خشت :نیاز به یک زمین خاکی دیگر داریم 

افتتاح ورزشگاه خشت تاثیر زیادی در روحیه جوانان گذاشته است

بخشدار خشت هم با اشاره به اینکه افتتاح این ورزشگاه پس از ۹ سال انتظار تاثیر زیادی روی روحیه جوانان گذاشته است، بیان داشت : در سال ۹۰ کلنگ احداث این مجموعه به زمین خورد تا اینکه در دولت تدبیر و امید به انتظارچندین ساله پایان داد تا شادی جایگزین انتظار شود.

عبدالله بانشی در گفت و گو با ایرنا ادامه داد : با وجود بیماری کرونا، در روز افتتاحیه شاهد حضور جوانان زیادی بودیم که می خواستند شادی خود را نشان دهند.

وی اضافه کرد : در منطقه خشت استعداد زیاد است که  از نظر فیزیکی هم توان بالایی دارند ضمن اینکه بازیکنان ما توان بازی کردن در تیم های استان و کشور را دارند و چند بازیکن هم به تیم های پایه در سطح ملی راه یافته اند.

بانشی با اظهار اینکه ۲ زمین چمن مینی فوتبال از اعتبارات وزارت نفت حدود سه ساله است که ساخت آن متوقف شده است گفت : این دو زمین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از آنجا که با کمبود زمین مواجه هستیم امیدواریم با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس این دو زمین به زودی در اخیتار جوانان قرار گیرد.

بخشدار خشت که خود از پیشکسوتان فوتبال است و سابقه بازی در تیم های دانشگاهی و استان دارد در مورد زمین خاکی فوتبال این منطقه که قرار است ساختمان یک نهاد شود هم گفت: با امام جمعه این بخش که ورزشدوست است و همچنین با شورای شهر و منابع طبیعی صحبت خواهیم کرد تا زمینی دیگر در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار گیرد.

وی افزود: همچنین قرار است باکمک خیران و باغداران خرما زمینه تشکیل یک تیم را در لیگ دسته دوم و یا سوم کشور فراهم کنیم زیرا این توان را داریم که در سطح کشور هم تیمداری کنیم.

 ورزشگاه ۲ هزار نفری بهترین هدیه دولت تدبیر و امید 

بهترین هدیه به مردم منطقه خشت

احمد برومند که ۲۸ سال سن دارد و  فوتبال را از زمین خاکی بخش خشت آغاز کرده است  هم گفت : چندین سال بود که در انتظار چنین روزی بودیم و در زمین های خاکی و با وجود بیماری کرونا یازی کردیم و خیلی سختی کشیدیم و الان خوشحالم که صاحب یک زمین چمن استاندارد شدیم.

وی اضافه کرد : وقتی قرار شد این زمین سوم مهرماه افتتاح شود مردم این بخش و به ویژه جوانان خیلی خوشحال شدند زیرا امیدوار شدیم که آینده خوبی برای ما در رشته فوتبال رقم خواهد خورد.

برومند افزود: هم اینک که اساسی ترین مشکل ما که زمین بود حل شده است به نظر می رسد باید دوباره زمینه شکل گیری تیم های مختلف فراهم شود.

این فوتبالیست اظهار امیدواری کرد استخر شنا در این منطقه گرم که نیاز مردم است هر چه زودتر به بهره برداری برسد ضمن اینکه از امام جمعه و دیگر مسوولان این منطقه می خواهیم به جای زمین خاکی که قرار است در آن ساخت و ساز شود، زمینی دیگر در اختیار ما قرار دهند زیرا این ورزشگاه جوابگوی علاقه مندان بخش خشت نسیت.

وی گفت: این بهترین هدیه دولت تدبیر و امید بود که در اختیار مردم قرار گرفت و از همه کسانی که سعی کردند دل جوانان خوشحال شود قدردانی می کنیم زیرا هر چقدر فضای ورزشی در مناطق محروم ساخته شود از انحراف جوانان نیز که به جز ورزش تفریح دیگری ندارند جلوگیری می شود.

 ورزشگاه خشت می تواند میزبان مسابقات کشوری باشد 

ورزشگاه ۲ هزار نفری بخش خشت از توابع شهرستان کازرون با نام سردار شهید قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و با ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی  افتتاح شد که دارای سالن چند منظوره  ورزشی است و استخر شنا هم در این مجموعه پیش بینی شده است. 

بر اساس آمارهای موجود در هفت سال گذشته تا کنون ۳۹۳ پروژه ورزشی و عمرانی در استان فارس به بهره برداری رسیده که افتتاح ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز پس از ۲۱ سال اتفاق بزرگی بود که سرانجام به وقوع پیوست.

همچنین قرار است سالن ۶ هزار نفره شیراز از جمله طرح های مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد .

 احمد برومند بازیکن تیم فوتبال خشت : در زمین های خاکی با وجود بیماری کرونا خیلی سختی کشیدیم 
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان